مجلس

نظارت موثری بر اجرای برنامه ششم توسعه نیست

با روند نظارتی که ما در مجلس در پیش گرفته‌ایم نظارت موثری را در اجرای برنامه ششم توسعه نخواهیم داشت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با روند نظارتی که ما در مجلس در پیش گرفتهایم نظارت موثری را در اجرای برنامه ششم توسعه نخواهیم داشت.

جهانبخش محبی نیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در مورد رفع دغدغه های کشور با تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، گفت: برنامه حاصل یک کار بسیار سنگینی بود که با تبادل نظر و تعامل با دولت، نهادها، موسسات نخبگان، موسسات پژوهشی و تحقیقی انجام گرفته و دغدغه هایی که در سطح کشور از دیدگاه موسسات و نخبگان مطرح بوده امروز با تصویب آن قالب قانونی به خود گرفته است .

وی مهمترین بخش برنامه ششم توسعه را اقدام و اجرای کامل این برنامه برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان مجلس در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کار بسیار بزرگی را انجام داده اند اما این بدان معنا نیست که برنامه قابل بررسی از سوی کارشناسان نباشد.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که دولت باید همت عالی در اجرای برنامه داشته باشد، اذعان کرد: مجلس می بایست بر نظارت خود در نحوه اجرا و برش برنامه ششم توسعه بیفزاید تا با خلق فضای بهتر در بخش های مربوط به دارایی های فرهنگی سیاسی اقتصادی بوجود آید و با نظارت خود دولت را مواظبت و مراقبت کند تا به اهداف تدوین و تصویب شده در برنامه دست یابیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در خانه ملت ادامه داد: نمایندگان مجلس جهت رفع دغدغه ها و مشکلات مربوط به آب، اقتصاد، بیکاری، فضای کسب و کار در برنامه ششم توسعه پیش بینی های خود را بر اساس فضا سازی متناسب حاکم بر اقتصاد کشور، جهان و منطقه ای دیده اند.

محبی نیا ادامه داد: اگر دولت براساس برنامه ششم که نمایندگان مجلس آن را بعد از چندین ماه بررسی و کارشناسی تصویب کرده اند کشور را مدیریت کند قطعا خواهیم توانست در بخش های مربوط به آب، محیط زیست، اشتغال، آی تی، تامین عدالت اجتماعی و توجه به آسیب های اجتماعی گشایش های خوبی را در کشور شاهد باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: برنامه ششم توسعه دربرخی از بخش ها مسائل جزئی می تواند واجد یا فاقد برجستگی ها باشد که در جای خود قابل بحث و بررسی است. محبی نیا در خاتمه در رابطه با ضمانت اجرای برنامه ششم توسعه در جهت رفع دغدغه های مردم و مشکلات موجود کشور، اذعان کرد: ضمانت اجرایی برنامه ها معمولا به نظارت موثر مجلس و همت دولت در اجرای برنامه ها بر می گردد و اگر دولت و مجلس با یکدیگر هماهنگ شوند حاصل کار می تواند عملکرد برنامه را به شکل مثبت در کشور به پیش ببرد اما با روند نظارتی که ما در مجلس در پیش گرفته ایم نظارت موثری را در اجرای برنامه ششم توسعه نخواهیم داشت.

https://shoma-weekly.ir/m4QAic