مجلس

نتیجه مدیریت جهادی اثبات عملی «ما می‌توانیم» است

کشور ما به لحاظ رشد فکری، استعداد، نبوغ و خلاقیت و توانمندی از ظرفیت بالایی برخوردار است، زیرا جوانان ایرانی نسبت به میانگین جهانی از میانگین هوشی بالایی برخوردارهستند. به طوری که در طول قرن‌های گذشته این نبوغ و خلاقیت ایرانی باعث دوام و بقا آن‌ها درصحنه روزگاربوده است. امروز هم بعد از گذشت ۳۶سال از انقلاب اسلامی نیز همین نبوغ و توانمندی باعث شده که ما درعرصه سیاست و فرهنگ و اقتصادمان باقی بمانیم و به سمت رشد اقتصادی حرکت کنیم.
عبدالرضا ثروتی عضو هیئت رئیسه فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با بازدید مقام معظم رهبری از شرکت مپنا گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند، در حقیقت هیچ گونه فعالیت اقتصادی، سیاسی بدون فرهنگ امکان پذیر نیست، در حقیقت فرهنگ زیر بنای هر نوع حرکتی است.

وی افزود: مادامی که فرهنگ یک جامعه درست نشود، مسایل علمی، اقتصادی، زیر بنایی و عمرانی آن جامعه سامان پیدا نمیکند. به همین دلیل اقتصاد و فرهگ تواما با یکدیگر نام گذاری شده است، برای اینکه فرهنگ زیر بنای هر نوع فعالیت و حرکت است.

ثروتی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بازدید از شرکت مپنا، در جمع کارگران هم مطرح کردند، امروز در ایران اسلامی در زمینههای علمی و اقتصادی حرکت بسیار خوبی آغاز شده است. در بحث علمی، شرکتهای دانش بنیان وجود دارند تا هر گونه تولید و حرکت مبتنی برعلم باشد و ما باید از مسیرعلمی حرکت کنیم و شرکتهای دانش بنیان را تشویق کنیم تابه سمت باروری و رشد اقتصاد کشور برویم.

وی با بیان پتانسیل و ظرفیتهای موجود در کشور اظهار داشت: کشور ما به لحاظ رشد فکری، استعداد، نبوغ و خلاقیت و توانمندی از ظرفیت بالایی برخوردار است، زیرا جوانان ایرانی نسبت به میانگین جهانی از میانگین هوشی بالایی برخوردارهستند. به طوری که در طول قرنهای گذشته این نبوغ و خلاقیت ایرانی باعث دوام و بقا آنها درصحنه روزگاربوده است. امروز هم بعد از گذشت ۳۶سال از انقلاب اسلامی نیز همین نبوغ و توانمندی باعث شده که ما درعرصه سیاست و فرهنگ و اقتصادمان باقی بمانیم و به سمت رشد اقتصادی حرکت کنیم.

نماینده مردم بجنورد تصریح کرد: البته ما در کشور پتانسیلها و زیر ساختهای خوبی داریم. امکانات و منابع طبیعی بسیاری را چون منابع غنی نفت و گاز، جنگل، صحرا و دریا را داریم که میتوانیم با استفاده از این پتانسیلها و توانمندیهای علمی نیروهای خلاق و مبتکر، مراحل اقتصاد مقاومتی را طی کنیم و بر روی پای خود بیاستیم و شعار ما میتوانیم را اثبات برسانیم. وی افزود: ما تامل با دنیا را دوست داریم و میخواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، اما اگر دشمنان در صدد تحریم برآیند برای نظام و اقتصاد محدودیتهایی را قایل شود، مامی توانیم با تکیه بر توانمندیها در مقابل آنها ایستادگی کنیم. لذا در این راستا امیدوارهستیم که گامهای بلندی را مجلس برای تنقیح قوانین و همسازی قوانین، دولت عنوان مجری، قوه قضاییه به عنوان پشتیبان با کمک مردم و جوانان، اندیشمندان و دانشمندان و نخبگان بردارند. ثروتی تصریح کرد: دیدار رهبری از کارخانه مپنا نشان از آن دارد که در سطوح عالی نظام یعنی رهبری، دغدغه توجه به تولید را دارند. توجه به معیشت و زندگی مردم و رفاه مردم که هم اینها در گرو تولید خواهد بود. اگر ما زیر بنای فرهنگی خود را مبتنی بر اقتصاد درونی اصلاح کنیم. میتوانیم در مسیر رشد وشکوفایی، ترقی و تعالی را طی کنیم و این مساله با همت مردم و عزم ملی و مدیریت جهادی شدنی است. وی خاطر نشان کرد: حرکت جهادی یک حرکت الهی است، حرکتی در مسیر سازندگی و بلوغ است. امیدواریم بتوانیم با این عزم ملی و مدیریت جهادی به اهداف تکاملی انقلاب اسلامی نایل بشویم. این نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد ما باید درون زا و برون گرا باشد. درون زا در حقیقت آن سازندگی و رشد و خلاقیت باید درونی وناشی از توجه به داخل باشد و برون گرا هم به این معنا که تعامل با دنیا داشته باشیم، زیرا خلقت بشر بر این است که بتواند در یک زندگی اجتماعی به حیات خود ادامه دهد. عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی یاد آور شد: ما علاقهمند هستیم که با دنیا ارتباط خوبی داشته باشیم. ولی اگر استکبار جهانی در تلاش باشد که چهرهای را علیه انقلاب و نظام ما ایجاد بکند. مانند همین تحریم، ما باید بتوانیم بر اقتصاد خود متکی باشیم. پس هدف اول باید نگاه به درون باشد. توانمندی و زایش رشد خلاقیت از درون است ما باید متکی بر نیروهای درونی باشیم حال اگر شرایط مهیا بود با جهان هم تعامل خواهیم داشت. اما اگر شرایط مهیا نباشد عمدتا ما باید روی پای خودمان ایستادگی کنیم و بایستی برروی نیروهای داخلی خودمان تکیه کنیم.

https://shoma-weekly.ir/IwQYhe