ویژه

نتوانستند بین او و رهبری اختلاف ایجاد کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به ویژگی ها ی شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت : در طی این سالها برخی تلاش می کردند که بین ایشان و مقام معظم رهبری اختلاف ایجاد کنند ولی آن‌ها نتوانستند به این هدف سوء خود دست پیدا کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به ویژگی ها ی شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت : در طی این سالها برخی تلاش می کردند که بین ایشان و مقام معظم رهبری اختلاف ایجاد کنند ولی آن‌ها نتوانستند به این هدف سوء خود دست پیدا کنند.

حسن غفوری فرد، در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌و‌گو، با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال 1335 واردعرصه مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی شدند، ادامه داد: ایشان و مقام معظم رهبری فعالیت های مبارزاتی خود را زیر نظر امام (ره) شروع کردند و سالها در عرصه مبارزه حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال 42 تا 57 چندین بار بازداشت و زندانی شد و مورد شکنجه های رژیم شاهنشاهی قرار گرفت ، افزود:‌ آقای هاشمی در زندان علی رغم تمامی سختی ها و شکنجه ها دارای روحیه بالا و پرامیدی بودند و به دیگر زندانیان سیاسی نیزروحیه می دادند.

غفوری فرد ادامه داد: آقای هاشمی در سال 57 در اوج مبارزات سیاسی از زندان آزاد شدند و فعالیت های خود را بار دیگر در این عرصه آغاز کردند.ایشان جز روحانیونی بود که در دانشگاه تهران تحصن کردند و شاپور بختیار را مجبور کردند که فرودگاه مهرآباد را برای بازگشت امام (ره) به وطن باز کنند.

این فعال سیاسی به فعالیت های رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در ابتدای انقلاب و حضورش در شورای انقلاب و حزب جمهوری اشاره کرد و گفت:‌آقای هاشمی سه دوره رئیس مجلس و دو دوره رئیس‌جمهور بودند ودر اوج جنگ جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده کل جنگ بودند.

وی همچنین به مسئولیت های دیگر هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت:‌ایشان تا آخرین روز حیاتشان در حال تلاش و خدمت بودند و و می توان گفت به نحوی ایشان زبان گویای انقلاب بودند. در عرصه فرماندهی جنگ نیز مدیری قوی و شجاع بودند.

غفوری فرد در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ایشان از طرف دوستان و غیردوستانشان ناملایمت های فراوانی را دریافت کردند وبرخی خناس ها تلاش کردند که بین ایشان و رهبری فاصله ایجاد کنند، گفت: در آستانه انتخابات مجلس ششم علیه ایشان صحبت های زیادی مطرح شد ولی ایشان یک لحظه قهر نکردند و همچنان به فعالیت های خود ادامه دادند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان گفت: آقای هاشمی یک لحظه نسبت به انقلاب و اینکه باید در کنار رهبری باشند، تردید نکردند و تلاش کردند که همواره در این مسیر حرکت کنند.

https://shoma-weekly.ir/6UG0Wj