مجلس

نبود نقدینگی، مسکن مهر را به حالت تعلیق درآورده است

مسکن مهر طرحی بود که در دولت نهم و دهم در جهت خانه دار شدن افراد جامعه که در سطح متوسط قرار داشتند، انجام گرفت، که به صورت کلی کار خوبی بود منتهی در برخی از برنامه‌ها یک مقدار شتاب‌زده عمل کردند.
محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعلیق پروژههای مسکنمهر اظهار داشت: مسکن مهر طرحی بود که در دولت نهم و دهم در جهت خانه دار شدن افراد جامعه که در سطح متوسط قرار داشتند، انجام گرفت، که به صورت کلی کار خوبی بود منتهی در برخی از برنامهها یک مقدار شتابزده عمل کردند.

وی افزود: شتابزدگی وگستردگی کار باعث شد دولت توان آنکه بتواند به تعهداتش عمل کند را نداشته باشد و در حال حاضر با یکسری از مشکلات مواجه شویم. یکی از این مشکلات اتمام پروژههای نیمه تمام در این طرح است.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: البته وزیر محترم شهرسازی دولت یازدهم این موضوع را بارها اعلام کرده است که دولت فعلی بر تعهدات دولت پیشین در رابطه با مسکن مهر پایبند است و تلاشها و برنامهها هم در این مسیر حرکت میکند. وزارت هم پیگیر اتمام این پروژهها و واگذاری آن است.

نماینده مردم نطنز و قمصر تصریح کرد: البته با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده، دولت در شرایط مناسبی نیست. لذا به علت نبود نقدینگی برای تامین اعتبارات در این رابطه، برخی از این پروژهها تعطیل و نیمه تعطیل شدهاند. اما برخی از آنها درحال انجام کار است، به هرجهت وزارت راه و شهرسازی مصمم است که تعهداتی را که در دولت قبل بوده را عملیاتی کند.

وی افزود: دولت با توجه به هزینههایی که برای تکمیل این طرح بردوش دارد، قاعدتا با این وضعیت بودجههایی که تخصیص پیدا میکند، توان پرداخت هزینهها را ندارد. همین امر باعث شده است که در بعضی از جاها این پروژه به حالت تعلیق درآید. اما تعهد دولت بر تکمیل و واگذاری این مسکنها است.

https://shoma-weekly.ir/sUGGCv