مجلس

نباید با اظهارات حاشیه‌دار فضای جامعه را دو قطبی کرد

در مسئله استیضاح وزیر و برخی مسایلی که بین دولت و مجلس مطرح می‌شد، برای مطالبی که کاملا مستند است و هیچ شک و شبهه‌ای هم وجود ندارد، یک فضای تاریک و غبار آلودی را ایجاد می‌کنند که سره از ناسره قابل تشخیص نیست. مخصوصا برای آحاد مردم که به طور کلی اطلاعاتی را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند و از پشت پرده خیلی از مسایل اطلاعی ندارند. یک فضای بد بینی نسبت به برخی از مسئولین ایجاد می‌شود. طبیعتا این رفتار‌ها از سوی قوا موجب دوقطبی شدن جامعه می‌شود.
فاطمه رهبر عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت به نظر میآید که میتواند آغازی برای مراودات، تعاملات و عملکرد مسئولین در آینده باشد. فرمایشات ایشان همیشه برای مسئولین فصل الخطاب بوده و هست. ایشان گاهی اوقات نکات کلیدی و اساسی را بیان میکنند که فصل و بابی است، اگربه واسطه عملکرد و اقداماتی، بین مسئولین یک شکافی ایجاد شده باشد یا طبق فرمایش ایشان بین جامعه یا مسئولین به دو قطب تقسیم شده باشد از بین برود و به حالت عادی باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: گاهی برخی افراد بر سرمسایلی که کاملا مشخص است و هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد، به صلاح و سلایق خودشان نقطه نظراتی را مطرح میکنند که موجب شک و شبهه در جامعه میشود. اخیرا در مسئله استیضاح وزیر و برخی مسایلی که بین دولت و مجلس مطرح میشد، برای مطالبی که کاملا مستند است و هیچ شک و شبههای هم وجود ندارد، یک فضای تاریک و غبار آلودی را ایجاد میکنند که سره از ناسره قابل تشخیص نیست. مخصوصا برای آحاد مردم که به طور کلی اطلاعاتی را از رسانهها دریافت میکنند و از پشت پرده خیلی از مسایل اطلاعی ندارند. یک فضای بد بینی نسبت به برخی از مسئولین ایجاد میشود. طبیعتا این رفتارها از سوی قوا موجب دوقطبی شدن جامعه میشود.

رهبر ادامه داد: به هر جهت کسانی که در مجلس حضور دارند، سلسله مراتب ورود به مجلس را طی کردهاند و دارای مدارج علمی و تاییده شورای نگهبان چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ سیاسی و اقتصادی مورد تایید هستند. حال اگر بر سر یکسری از مسایل حساسیت دارند، به دلیل قسمی که به قرآن خوردهاند برای احقاق حق مردم و حفظ ارزشهای نظام، نکاتی را مطرح میکنند، ممکن است طرف مقابل این انتقادات را قبول نکند اما نباید از طرف مقابل مورد بیاحترامی قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: برخوردهای تندی که با آن که کمتر یکسال از عمر دولت میگذشت، از سوی دولتمردان دیده شد، شایسته نبود. منتقدین دولت همیشه مورد اتهام قرار گرفتند و توهینهایی چون بیسواد دانستن و یا.... با این رویکرد فضای آرام و امن سیاسی کشور که باید دارای شور و شعف باشد، برهم میخورد. فضای آرامی که مسئولین برای اداره کشور و مردم نیاز دارند، از بین میرود و فضا به گونهای میشود که ما از اصل موضوعات کشورغافل میشویم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی ما باید به مسایل سیاسی بین الملل وداخلی چون اقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی بپردازیم که از همه موضوعها مهمتر است، موضوعی که مقام معظم رهبری مستمر آن را دنبال میکنند غافل نشویم.

وی در رابطه با تعیین خطوط قرمز نظام توسط ولی امر مسلمین گفت: مقام معظم رهبری در‌‌ همان سال ۸۸ تمام خطوط قرمز را در رابطه با فتنه و فتنه گران مشخص کردند. اما متاسفانه عدهای سعی بر این دارند که موضوع فتنه را فقط یک اختلاف سلیقه تعبیر میکنند، اما فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مسایل فتنه که آن را از مسایل مهم و خطوط قرمز نظام مشخص کردند یک خط بطلانی براین ادعا کشیدند.

رهبر تصریح کرد: تمام این اتفاقات باعث میشود که جامعه بین مسولین به دو بخش تقسیم شود و طبیعتا این فضا سیاسی به جامعه هم منتقل کنند و مردم هم میخواهند نگرش سیاسی خود را حفظ کنند، همین امر موجب بروز اختلافات در جامعه میشود، که این مسئله یکی از مواردی است که رهبری معظم خواهان پرهیز از این نوع فضای سیاسی شدند.

https://shoma-weekly.ir/PZlOX3