مجلس

ناگفته پیداست که انتصابات انتخاباتی هستند

روح الله بیگی نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ و تکاب در رابطه با انتصابات اخیر در قوه مجریه اظهار داشت: انتصاباتی که به صورت ضربالعجلی انجام شد؛ خصوصا با یک قالببندی وترکیببندی خاصی صورت گرفت، معنادار و مفهومدار بود و ناگفته پیداست که به خاطر انتخابات آتی ریاست جمهوری است.
روح الله بیگی نماینده مردم  میاندوآب و شاهین دژ و تکاب در رابطه با انتصابات اخیر در قوه مجریه اظهار داشت: انتصاباتی که به صورت ضربالعجلی انجام شد؛ خصوصا با یک قالببندی وترکیببندی خاصی صورت گرفت، معنادار و مفهومدار بود و ناگفته پیداست که به خاطر انتخابات آتی ریاست جمهوری است.
وی با اشاره به هوشیاری ملت ایران در این جریانات  افزود: مردم از علت چنین جابه جاییها و ترفندهای سیاسی آگاهند و یقینا هوشمندانه و آگاهانه رای خواهند داد.
این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در خصوص آثار ادبیات تنشزا در فضای جامعه خاطر نشان کرد: به عقیده بنده رهبری معظم انقلاب دغدغه خاصی را نسبت به حفظ آرامش و امنیت در کشور دارند. دغدغه دیگر ایشان نسبت تعامل و تفاهم بین قوا است و مذاکره سران قوا همیشه مورد تأکید ایشان بوده است.
بیگی تصریح کرد: توجه به این نکته علیالخصوص در کشور اسلامی ضروری به نظر میآید و واجب است که مسوولین مواظب ادبیات خود باشند. باید توجه کنیم کلماتی که در سخنان خودمان استخدام میکنیم موجب تنش و التهاب  در جامعه نشود. خصوصا کسانی که در مقام رئیس یک قوه هستند باید توجه بیشتری نمایند. مفاهیمی که این دوره را با دوره قاجار تشبیه بکند و نمایندگان محترم را با نمایندگان دوره قاجار یکی بداند و یا این که نمایندگان را نمایندگان اقلیتی از مردم بداند صحیح نیست. وی خاطر نشان کرد : طبق قانون این نمایندگان از شهرهای مختلف با رای مردم انتخاب میشوند و نهایتاً این نمایندگان به نفر رای می دهند . اگر در کل کشور به یک نفر رای میدهند یک نفر یک  یا دو تخصص دارد. در حالی که در شهرهای مختلف به افراد مختلف رای میدهند، یعنی به تخصص ها و افکار و اندیشههای مختلفی رای میدهند. خصوصا مدرک شرکت کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتراز فوق لیسانس نیست، اکثر این عزیزان مدارک بالای فوق لیسانس دارند و یا اگر کمتر از آن را دارند تجربه دوره نمایندگی را در مجلس دارند. لذا اینجا است که این اندیشه ها و تخصصهای مختلف جمع شدهاند، به نوعی همه از نخبگان ایران اسلامی هستند.
بیگی متذکر شد: باید به این نکته هم توجه داشت که نمایدگان طبق قانون در برابر کل جامعه باید پاسخگو باشند و فقط نماینده حوزه انتخابیه خود محسوب نمی شوند.  

https://shoma-weekly.ir/UVidfm