مجلس

نامه مرسی بر خلاف خواسته ملت مصر بود

غلامرضا اسداللهی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با نامه مرسی رئیس جمهور مصر به رژیم صهیونیستی اظهار داشت : آنچه اخیرا در رسانه ها منتشر شد ، نامه آقای مرسی برخلاف عرف دیپلماسی به رژیم صهیونیستی است. به نظر می رسد این مطلب برخلاف مطالبات مردمی است؛ زیرا یکی از مطالبات مردم در زمان وقوع انقلاب مصر ، قطع رابطه کامل با رژیم صهیونیستی بود.
غلامرضا اسداللهی عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با نامه مرسی رئیس جمهور مصر به رژیم صهیونیستی اظهار داشت : آنچه  اخیرا در رسانه ها منتشر شد ، نامه آقای مرسی برخلاف عرف دیپلماسی به رژیم صهیونیستی است. به نظر می رسد این مطلب برخلاف مطالبات مردمی است؛ زیرا  یکی از مطالبات مردم در زمان وقوع انقلاب مصر ، قطع رابطه کامل با رژیم صهیونیستی بود. همچنین آقای مرسی در شعارهای خود به دنبال راههای توسعه برای فعالیت مبارزین فلسطینی و محدود کردن ارتباطات و تعاملات  خود با رژیم غاصب صهیونیستی  بوده است.
نماینده مردم تایباد و تربت جام  تصریح کرد : انتشار نامه مرسی و مندرجات آن برخلاف انتظار و خواسته های مردم مصر بود. البته این مطلب نه تنها بر خلاف خواست مردم مصر بلکه بر خلاف خواسته تمام مسلمانان جهان است. آقای مرسی که  برخاسته از طیف اسلامخواه مصر است باید از مردم معترض خود عذرخواهی نماید. اگر آقای مرسی از مردم خود عذرخواهی نکند و مشی خود را تغییر ندهد قطعا سرانجام خوبی برای او انتظار نمی رود.    
اسداللهی در ادامه افزود : مردم مصر در راه انقلاب خود تلاشهای بسیاری را انجام دادند و شهدایی را تقدیم نمودند و به جاست که به مطالبات عموم آنها که همان قطع ارتباط  با رژیم غاصب  اسرائیل است، عمل شود. مردم مصر ساکت نخواهند نشست و برای آنکه انقلابشان به انحراف کشیده نشود تلاش خواهند کرد .  
نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانیه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر آغاز مذاکرات هسته ای در تهران خاطر نشان کرد : ما از این مذاکرات استقبال می کنیم. به هر حال روابط پارلمانی و روابط دیپلماسی با کشورهای اروپایی قبلا وجود داشته است . برخی این از ارتباطات به لحاظ مواضع و ناملایماتی که در طول سالهای گذشته به وجود آمده است‌، قطع شده است . اما اگر هئیتی به ایران بیاید تا نقطه نظرات آنان را بیان کند و از مواضع مسوولین ما آگاه شوند ، این حرکتی مثبت است . ما فقط قطع ارتباط سیاسی با رژیم صهیونیستی داریم . ارتباط با کشورهای دیگر دنیا با حفظ احترام و ایجاد تعاملات سازنده هیچ منافاتی با اهداف ما ندارد . قطعا پارلمان ما نیز در این مذاکرات برنامه خاصی دارد .

https://shoma-weekly.ir/rTPeNq