مجلس

نادیده‌گرفتن ضوابط قانونی از عوامل افزایش حجم تخلفات در دستگاه‌های دولتی

نداشتن آگاهی و اشراف بر قانون یا نادیده گرفتن قوانین و ضوابط اجرایی از سوی برخی مدیران دستگاه های دولتی باعث افزایش حجم گزارشات تخلفات دستگاه‌های اجرایی شده است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در انتصاب مدیران در نهادهای دولتی، گفت: نداشتن آگاهی و اشراف بر قانون یا نادیده گرفتن قوانین و ضوابط اجرایی از سوی برخی مدیران دستگاه های دولتی باعث افزایش حجم گزارشات تخلفات دستگاه‌های اجرایی شده است. عبدالرضا مصری در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد اینکه حجم تخلفات دستگاه‌های اجرایی در حدود ۴هزار و پانصد گزارش بوده که هزار مورد به مرحله پرونده‌سازی رسیده و در نهایت تنها ۹درصد از تخلفات در دادگاه تجدید نظر منجر به صدور حکم شده است، تصریح کرد: حجم بالایی از تخلفات دستگاه های اجرایی کشور، تخلف از قانون و ضوابط اجرایی است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، حجم وسیع قوانین، موازی کاری در تدوین برخی از قانونگذاری ها و تناقض برخی قوانین با یکدیگر را از دلایل اصلی تخلفات دستگاه های اجرایی خواند.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس نهم  با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در انتصاب مدیران در نهادهای اجرایی و دولتی، گفت: نداشتن آگاهی و اشراف بر قانون یا نادیده گرفتن قوانین و ضوابط اجرایی از سوی برخی مدیران دستگاه های دولتی باعث افزایش حجم گزارشات مربوط به تخلفات دستگاه‌های اجرایی شده است.
مصری افزود: با کم کردن حجم و تراکم قوانین و اصلاح ضوابط اجرایی، می توان از حجم وسیع پرونده تخلفات در دیوان محاسبات کاست تا این نهاد نظارتی، بهتر بتواند به شکایت های واصله به این نهاد رسیدگی کند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب طرحی که بر اساس آن تعدادی حقوقدان برجسته به عنوان مستشار در دیوان محاسبات به کار گماشته شوند تا پرونده تخلفات را به روز رسانی کنند تا این دیوان را در مسیر ادای وظایف خود یاری رسانند.

https://shoma-weekly.ir/6xDcSs