مجلس

می‌خواهند گفتمان انقلاب را در باورهای غربی هضم کنند

پروژه نفوذ، باورهای جامعه را دگرگون و در آن رخنه می‌کند؛ به گونه‌ای که نسل آینده بر این باور پرورش می‌یابند که هرگز نمی‌توانیم بدون اتکا به غرب ادامه بدهیم. در این حالت است که با تغییر باورها تغییر گفتمان اتفاق خواهد افتاد و نظام اسلامی در باورهای غربی هضم خواهد شد.
شاید واژه « نفوذ» یکی از کلمات هشداردهندهای است که در طی سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری به کرات شنیده شده است؛ ایشان یکی از برنامههای جدی استکبار جهانی به خصوص آمریکا را «نفوذ» در کشور عنوان کردند که این خیزش از دو مسیر «آماج قراردادن مردم و مسئولین» دنبال میشود. وقتی در پروژه نفوذ مسئولان هدف قرار گرفتند، دیگر راه محاسبه مسئول عوض خواهد شد، آن چیزی را تصمیم میگیرد که دشمن میخواهد. سطح دیگر نفوذ، آماج قراردادن باورهای مردم است. در این آماج استقلال موضوعی کهنهشده و بیفایده معرفی میکنند یا به دنبال بزککردن چهره دشمن هستند تا این دشمنی در سیر زمان به فراموشی سپرده شود.

حجتالله خدایی سوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به پروژه نفوذ درکشور با هدف استحاله انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که استکبار جهانی با گفتمان جدیدی با مبانی الهی در مقابل گفتمان سیاستمداران غربی بامبانی مادی روبهرو شد. به گونهای که در این گفتمان با پشتوانه الهی و با باورهای دینی و اعتقادی و با اتکا به نیروی مردمی در مدت 37 سال توانست از بحرانها و گردنههای سخت عبور کند.

وی افزود: یکی از بارزترین و مهمترین گردنههای حساس نظام، 8 سال دفاع مقدس بود که در جنگی نابرابر مردم ما در مقابل 43 کشوری که به طور مستقیم از صدام حمایت میکردند، مقاومت کردیم و یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم. همچنین با همین گفتمان، زمانی که کشور ما را همانند صدر اسلام تحریم کردند، این ملت روی پاهای خودش ایستاد و با مقاومت و پایداری توانست چرخ این کشور به سوی رشد و پیشرفت جلو ببرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان یادآور شد: مسلما این روحیه استقلالطلبی و پایمردی از نسل گذشته به فرزندان منتقل شده است و به نسل آینده آموختیم که زیرسایه مقاومت در راه اهداف اعتقادی و کشور صادقانه میتوان ایستادگی کرد؛ اما به دلیل غیر قابلنفوذبودن ملت ایران در سختیها و ترورها و جنگ و تحریمها و... دشمن با تغییر تاکتیک پروژه براندازی خود را دنبال کرد و با ابزار نرم چون امواج ماهوارهای یا پیاده نظامهای خود در داخل این پروژه را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: در حقیقت آمریکاییها به جای براندازی بر این باورند که ابتدا باید نظام را از شعارهای انقلابی و استکبارستیزانه تهی نمود و برای رسیدن به این هدف علاقهمند به استمرار جریاناتی در قدرت هستند که اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی نداشته باشند. لذا این پروژه بسیار نرم از سوی کسانی که زمینه آن را داشته باشند یا بر این باورند که قبله آنها از کعبه میتواند به سوی غرب، انگلیس و آمریکا قرار گیرد و نگاهشان به غرب است، دنبال میشود.

خدایی سوری ادامه داد: پروژه نفوذ در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و... میتواند، اتفاق بیفتد. ناگفته نماند که نفوذ امری پیچیده، زیرزمینی و مخوف نیست؛ بلکه تمایل استکبار به حاکمیت جریانی است که عامدانه به شعارهای انقلاب اصراری نداشته و در خوشبینانه‌‌ترین حالت، به دنیای غرب اعتماد کامل دارند. پروژه نفوذ، باورهای جامعه را دگرگون و در آن رخنه میکند؛ به گونهای که نسل آینده بر این باور پرورش مییابند که هرگز نمیتوانیم بدون اتکا به غرب ادامه بدهیم. در این حالت است که با تغییر باورها تغییر گفتمان اتفاق خواهد افتاد و نظام اسلامی در باورهای غربی هضم خواهد شد.

نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اما سؤال این است که اگر قرار بود ما به این نقطه برسیم که آفاق همه رشد و پیشرفت را غرب و آمریکا بدانیم، این اصل که در زمان پهلوی وجود داشت. پس چرا ما این قدر هزینه دادهایم و انقلاب کردهایم؟ پای این انقلاب ایستادگی کردیم و خونها ریختیم، پذیرش این موضوع با فلسفه انقلاب اسلامی فرق میکند. اگر ما به نقطه 37 سال قبل بازگردیم خسران است.

وی با بیان آنکه نفوذ در مسئولان هشداری جدی است که مقام معظم رهبری گوشزد کردهاند، گفت: در حقیقت برای استحاله انقلاب اسلامی دشمن بهدنبال نفوذ سیاسی است؛ یعنی آنکه در مراکز تصمیمگیری و تصمیمسازی، نفوذ کنند. زیرا وقتی دستگاههای سیاسی و دستگاههای مدیریتی یک کشور تحتتأثیر دشمنان قرار گرفت، آن وقت همه تصمیمگیریها در این کشور بر طبق خواست و میل و اراده استکبار جهانی انجام خواهد گرفت. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت آن کشور، جهتگیری آن کشور در دستگاههای مدیریتی، بر طبق اراده استکبار بهخصوص آمریکا است.

https://shoma-weekly.ir/3rL8pq