مجلس

می‌توانیم حربه تحریم دشمن را بشکنیم

اگر ما بتوانیم در چارچوب اقتصاد مقاومتی، نفت خود را در اختیار بگیریم یا به‌صورت فرآورده بفروشیم یا به گونه‌ای به مشتری عرضه کنیم که اگر مشتری خواست با این ابزار بازی کند، بتوانیم با او برخورد تحریمی کنیم، دیگر آن‌ها در مقابل ما خلع سلاح می‌شوند و نمی‌توانند با بازی در حوزه نفت، کشور ما را تحت فشار بگذارند یا با حربه تحریم ملت ما را تهدید کنند. نفت و گاز ذخیره الهی در اختیار ما است و از این ذخیره باید به بهترین شکل استفاده کنیم‌.
سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم نفت و گاز اظهار داشت: کشور ما به لطف الهی یکی از کشورهای صاحب منابع عظیم نفت و گاز است؛ به طوری که صنعت دنیای امروز بهویژه کشورهای غربی بهشدت به این منابع نیاز دارند. به همین خاطر بود در یک صد سال گذشته بارها و بارها علیه صاحبان منابع نفتی از طرف کشورهای غربی جنگ ایجاد شده و تجاوز و تصرف کردند و حتی در امور داخلی کشورها دخالت کردند و برای رسیدن به منافع خود کودتا به راه انداختند؛ به طور مثال کودتا 28 مرداد 32 نیز برای نفت ما بود که آمریکاییها در آن نقش داشتند.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار «شما» گفت: ولی متأسفانه این منابع، ارزان به دست غرب میرسد و آنها هر موقع بخواهند با منابع ما بازی میکنند. اگر ما این منابع را حفظ کنیم یا حداقل خام فروشی نکنیم و حداقل ارزش افزوده نفت و گاز را در داخل کشور تولید کنیم و محصولش را به دیگر کشورها بفروشیم؛ مسلما ملت ما ثروت کلانی به دست میآورد.

نقوی حسینی افزود: متأسفانه تاکنون سیاست دولتها خام فروشی نفت و گاز بوده است و کشورهای غربی این محصول خام را میگیرند و تولیدات جدید ایجاد میکنند و بعد تولیدات جدید را به همین کشورهای صاحب صنعت نفت با قیمتهای بسیار بالاتر میفروشند. لذا مقام معظم رهبری بارها بارها به این نکته اشاره فرمودند و تذکر دادند؛ چنانچه ایشان در قالب اقتصاد مقاومتی موکدا به این موضوع بهعنوان یکی از سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، تأکید داشتند.

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مطرح است که اولا باید منابع نفتی حفظ شود و اگر فروخته میشود، خام فروشی نشود تا بتوانیم صنعت نفت خودمان را به سطحی ارتقا بدهیم که از این منابع، تولید ثروت در کشور شود؛ لذا ایشان بار دیگر هم مجددا به این نکته تأکید فرمودند، زیرا اگر ما بتوانیم در چارچوب اقتصاد مقاومتی، نفت خود را در اختیار بگیریم یا بهصورت فرآورده بفروشیم یا به گونهای به مشتری عرضه کنیم که اگر مشتری خواست با این ابزار بازی کند، بتوانیم با او برخورد تحریمی کنیم، دیگر آنها در مقابل ما خلع سلاح میشوند و نمیتوانند با بازی در حوزه نفت، کشور ما را تحت فشار بگذارند یا با حربه تحریم ملت ما را تهدید کنند. نفت و گاز ذخیره الهی در اختیار ما است و از این ذخیره باید به بهترین شکل استفاده کنیم.

https://shoma-weekly.ir/6Xhwmx