جامعه

میوه‌های تابستانه تدبیر الهی برای کاهش اثرات گرما

ویژگی‌های فصل تابستان می‌توان به تحلیل رفتن مواد رقیق و حبس‌شدن مواد غلیظ در بدن، همه اخلاط به‌ویژه خلط صفرا، برانگیخته می‌شوند و به جوشش درمی‌آیند و تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال، افزایش می‌یابد. از ویژگی‌های فصل تابستان گرم و سرخ‌شدن رنگ پوست است همچنین قوه هاضمه و دستگاه گوارش دچار سستی و ضعف می‌شوند.
سینا مشرقی- مزاج تابستان، گرم و خشک در نظر گرفته میشود و خلط صفرا در این فصل افزایش پیدا میکند.

ویژگیهای فصل تابستان میتوان به تحلیل رفتن مواد رقیق و حبسشدن مواد غلیظ در بدن، همه اخلاط بهویژه خلط صفرا، برانگیخته میشوند و به جوشش درمیآیند و تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال، افزایش مییابد. از ویژگیهای فصل تابستان گرم و سرخشدن رنگ پوست است همچنین قوه هاضمه و دستگاه گوارش دچار سستی و ضعف میشوند.

گرمی قلب، افزایش عطش، کاهش شدید رطوبات اصلی بدن، کاهش اشتها، عود بیماریهای قبلی فرد، بروز درد و کندی حواس، سنگینی سر، خوابآلودگی، افزایش خونروش از بینی و رحم، اسهال خونی، احتمال ابتلا به درد چشم، فساد خون و احتباس قاعدگی (عقبافتادن قاعدگی) از ویژگیهای فصل تابستان است.

میوههای تابستانی

انجیر تقویت سیستم عصبی، آرامش فکری، تقویت کلیه، بهبود هضم، ضد اسهال، ضداسپاسم و ملین، گلابی دارای فیبر، ضدکولیک، مؤثر در کاهش وزن، دیابت و هضم، سمزدایی از کبد و کاهنده کلسترول، انگور کاهش ریسک بیماریهای قلبی، ضد تصلب شرایین، سرشار از ویتامین و محافظت از کبد است.

توت در رفع سرماخوردگی و تب، تقویت خون در کمخونی، جلوگیری از خاکستریشدن مو، ملین و مفید در بیماران دیابتی، آلبالو تقویتکننده قلب، دمنوش گل آن مدر و دفع سنگ کلیه (سنگهای کوچکتر از ۵ میلیمتر) است.

https://shoma-weekly.ir/qVsyVf