مجلس

میراث فرهنگی محل بازماندگان از وزرارت نشود

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نبود ثبات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تغییرات پی در پی مدیریتی در سازمان مهمی چون میراث فرهنگی و گردشگری برای کلیت کشور آسیب رسان است.
لاله افتخاری با بیان اینکه اصل تغییر مداوم در مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صلاح کشور نیست٬ گفت: این سازمان از دولت هشتم تاکنون متاسفانه نتوانسته مدیریت واحدی را تجربه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه تغییر روسای دستگاه‌های اجرایی در اختیارات ریاست جمهوری است٬ تصریح کرد: تغییرات متعدد و پی در ی نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه آسیب رسانی جدی به سازمان‌ها خواهد زد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان ضروری خواندن بهره گیری مناسب از میراث فرهنگی موجود در کشور گفت: در حالی گردشگری می‌تواند با مدیریت صحیح و با رعایت ضوابط شرع و ملاحظات ایرانی اسلامی ارز آوری بسیاری برای ما داشته و کمک به معرفی کشور کند٬ تغییرات پی در پی مدیریتی می تواند آسیب رسان باشد.

افتخاری با تاکید بر اینکه شخص جایگزین برای تصدی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر کسی که باشد باید بر این سازمان اشراف داشته باشد٬ افزود: زمزمه‌هایی درباره جایگزینی سلطانی فر یا صالحی امیری به جای نجفی شنیده می‌شود٬ در هر صورت هر کدام از این‌ها که مدیریت سازمان میراث فرهنگی را داشته باشند جزء وزرای پیشنهادی هستند که مجلس به آن‌ها رای اعتماد نداده است.

وی با بیان اینکه تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قطعا تحولات و جابه جایی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت٬ تصریح کرد: با تغییر رئیس بی‌شک مدیران کل نیز جابه جا خواهند شد که این می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: امید است گزینه پیشنهادی برای تصدی بر سازمان میراث فرهنگی بتواند انسجامی را در این سازمان ایجاد کند.

https://shoma-weekly.ir/uuuWUv