جامعه

مگر چقدر ارزش دارد

من اسمشو میذارم فاجعه! شما چی میگید ؟ سر کار گذاشتن مردم و تلف کردن وقت آنها اگر از منظر رفقا فاجعه نیست پس چیه؟ کی کجا کی؟ هیچ‌کس!

آقای یکی یدونه

من اسمشو میذارم فاجعه! شما چی میگید ؟ سر کار گذاشتن مردم و تلف کردن وقت آنها اگر از منظر رفقا فاجعه نیست پس چیه؟ کی کجا کی؟ هیچکس!

من بودم و دستگاه ! یک دستگاه خودپرداز جز ناقابل! بعضیها کم بودند، باید از دستگاه های بانکی هم بکشیم. نمیدانستم چقدر پول دارم  فقط می دانستم از مبلغ مورد نیازم بیشتر است و باید می فهمیدم در حسابم چقدر پول است. حتماً در جریان هستید که اگر بدون گرفتن وجه در خواست موجودی را انتخاب کنید و در خودپرداز بانک دیگری این درخواست را بزنید 1000 ریال از حسابتان کم می شود ولی این اصلاً مهم نیست.

 به هر حال پول را گرفتم و دستگاه نامحترم به جای آن که سریع رسید را صادر کند، مثل یک انسان با شخصیت و ان شاء الله به جهت عدم اسراف پرسید: « آیا به رسید احتیاج دارید؟»  من هم که وقتی را پای این دستگاه گذاشته بودم با خوشحالی گزینه بله را انتخاب کردم، امّا در کمال حیرت با این جمله مواجه شدم: « متأسّفانه رسید دستگاه تمام شده است.»

 انصافاً اگر شما بودید با مشت روی شیشه نمی‌کوبیدید؟ ولی من نکوبیدم و به این فکر می کردم که مگر در یک برنامه‌ریزی کامپیوتری چقدر کار می برد که گزینه ای اضافه شود تا وقت مردم بی‌چاره ( که البته ارزشی هم ندارد ) پای سؤال و جواب بیخودی دستگاه ها هدر نرود ؟ لطفاً این را هم نگویید که مگر چقدر وقتت تلف شد ؟ مهم این است که به هر حال وقتی و سرمایه ای و برقی برای این پرسش و پاسخ بی‌جهت هدر رفت.

https://shoma-weekly.ir/ACvD3y