جامعه

مک دونالد چگونه معتاد می‌کند؟

۲0 دقیقه پس از خوردن همبرگر، بدن مشتاق یک همبرگر دیگر است زیرا سطح بالای قند ذرت و سدیم، اعتیادآور است. نیم ساعت پس از صرف همبرگر مک دونالد، بدن احساس کم آبی می‌کند که دلیل آن میزان بالای نمک در همبرگر است. یک ساعت پس از صرف همبرگر، روند آهسته هضم شروع می‌شود که ممکن است تکمیل این روند، بیش از سه روز به طول بینجامد.
کارشناسان تغذیه در وبگاه (Fast Food Menu Price) به تازگی مجموعهای از اتفاقات را که پس از مصرف همبرگرهای بیگ مک در بدن رخ میدهد، فهرست کردهاند. کارشناسان میگویند ۱۰ دقیقه پس از خوردن همبرگر مک دونالد، پیامهای شیمیایی خاصی برای ایجاد حس لذت در مغز منتشر میشوند.

نمودار نشان میدهد این فرایند انتشار پیامهای حاوی حس لذت، مشابه پیامهایی عمل میکند که پس از مصرف مواد مخدر، مثل کوکایین، ایجاد و منجر به افزایش احتمال مصرف در آینده میشوند.

۲0 دقیقه پس از خوردن همبرگر، بدن مشتاق یک همبرگر دیگر است زیرا سطح بالای قند ذرت و سدیم، اعتیادآور است. نیم ساعت پس از صرف همبرگر مک دونالد، بدن احساس کم آبی میکند که دلیل آن میزان بالای نمک در همبرگر است. یک ساعت پس از صرف همبرگر، روند آهسته هضم شروع میشود که ممکن است تکمیل این روند، بیش از سه روز به طول بینجامد.

جالب اینجاست که پس از انتشار یافتههای این پژوهش علمی، دفتر مک دونالد در بریتانیا بیانیهای صادر و تاکید کرده است که اطلاعات تغذیهای این نمودارها را به رسمیت نمیشناسد. در این بیانیه آمده است: «این آمارها گمراه کننده هستند و نمیتوانند به بیگ مکهایی مربوط باشند که در دسترس مشتریان ما در بریتانیا قرار میگیرد.»

https://shoma-weekly.ir/nJ4DOc