ویژه

موتلفه اسلامی پایه گذار بیداری اسلامی

چهل و هشتمین یادمان طلایه داران آفتاب که سالگرد شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی (شهیدان امانی،بخارایی، صفار هرندی و نیک نژاد ) بود، یک روز پس از معرفی حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
گزارش: مصطفی حسینی

اشاره: چهل و هشتمین یادمان طلایه داران آفتاب که سالگرد شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی (شهیدان امانی،بخارایی، صفار هرندی و نیک نژاد ) بود، یک روز پس از معرفی حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این همایش که بسیاری از مسئولان و اعضای ارشد و عضو حزب موتلفه اسلامی شرکت کردند، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حبیب الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان نظرات خود در خصوص انتخابات پرداختند.

ولایتی در این همایش تاکید کرد که باید به دولت کمک کرد تا مشکلات مردم بر طرف شود و عسگراولادی نیز تاکید کرد که در انتخابات در تدبیر کوتاهی نکرده و خدا خواست که اینگونه نتیجه رقم بخورد.

 

  موتلفه اسلامی پایه گذار بیداری اسلامی

ولایتی در این همایش به جایگاه ویژه و منحصر به فرد این حزب در تحقق آرمانهای انقلاب و رهبری اشاره کرد و گفت: این حزب به نوعی استوانه مبارزههای اسلامی محسوب میشود که توانست در‌‌ همان فضای بسته و سخت عملکرد خوبی را برای انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی همچنین حزب موتلفه اسلامی را پایه گذار  بیداری اسلامی در کشور دانست و گفت: از آنجایی که ایران پایه گذار بیداری اسلامی در جهان است میتوانیم این حزب را پایه گذار بیداری اسلامی در جهان بدانیم که البته در این راه حزب فداییان اسلام تلاش خوبی را همواره داشته است.

علی اکبر ولایتی انتخابات پرشور امسال را تبریک گفت و ادامه داد: خوشبختانه تاکید رهبری معظم انقلاب در ۲۴خرداد محقق شد و فارغ از نتایج آن مهم این است که انتخاباتی با رهنمودهای رهبری و حمایتهای پرشور مردم به صورت سالم برگزار کردیم.

ولایتی حماسه بزرگ ۲۴ خرداد را به مردم و رهبری تبریک گفت و افزود: همگان باید رئیس جمهور را کمک کنند و به اعتقاد من وظیفه مردم تنها رأی دادن نیست و باید دولت را کمک کنند و دولت با همکاری سایر قوهها مشکلات مردم را مرتفع سازد.

ولایتی تاکید کرد: مهمترین سلاح بازدارنده دشمنان، همین انسجام ملی و مردمی است و به نظر من پاتک ایران وحدتی است که بین مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که دشمنان ایران بیش از هر چیزی بر انسجام و وحدت مردم توجه دارند و حالا امیدوارم فرد منتخب مردم پس از تنفیذ حکم کار خود را بتواند به خوبی شروع کند و این مقدمه اتفاق خوبی برای چهار سال پرخیر و پر برکت باشد تا بتواند مشکلات داخلی و خارجی کشور را رفع کند.

ولایتی در پایان از اعضای حزب موتلفه اسلامی که درانتخابات حامیاش بودند تشکر کرد و گفت: من در تمامی استانها شاهد تلاشهاو حمایتهای این حزب بودم و خود را بدهکارشان میدانم.

 

  حماسه سیاسی مقام معظم رهبری محقق شد

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال اینکه علت شکست اصولگرایان را در انتخابات چه میداند، گفت: از این صحبتها نکنید چراکه باید بگوییم در این انتخابات ملت ما پیروز شد و حماسه سیاسی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود، تحقق یافت و همینقدر که حماسه سیاسی مقام معظم رهبری محقق شد و مردم به ندای حضرت آیت الله العظمی خامنهای پاسخ دادند و پای صندوقها آمدند، پیروزی جمهوری اسلامی وآرمانهای امام و کل ملت ایران میدانیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از وی بهعنوان گزینه وزارت امور خارجه و یا دبیری شورای عالی امنیت ملی دولت یازدهم نام میبرند، اظهار داشت: نمیدانم و بنده هم این موضوع را مانند شما در خبرها دیدم و هنوز صحبتی با بنده نشدهاست.

 

  از رئیس جمهور منتخب مردم حمایت میکنیم

عسگراولادی نیز در این مراسم بیان داشت: از تمامی نامزدهای انتخاباتی که پس از اعلام نتایج نهایی نتوانستند به موفقیت برسند و در چارچوب اخلاق و قانون صبوری و شکیبایی کردند تشکر کرد و گفت: ما از رئیس جمهور منتخب مردم حمایت میکنیم و باید اعتراف کنم که انصافاً آقای روحانی انتخاب خوب و مناسبی بوده است.  وی با بیان اینکه امیدوار هستم آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم بتوانند درعرصههای داخلی و خارجی به موفقیت برسند، گفت: به آقای روحانی بابت پیروزی در انتخابات تبریک میگویم و از همه میخواهم که ایشان را در رسیدن به موفقیتها یاری کنند. وی تصریح کرد: ما خیلی قبلتر از روز انتخابات مراحل مختلفی را با نامزدهای اصولگرا جهت موفقیت در انتخابات گذراندیم و حزب موتلفه اسلامی تلاشهای خوبی را در این زمینه به عمل آورد.

عسگراولادی ادامه داد: ما درعرصه انتخابات میتوانیم این ادعا را کنیم که هیچ کوتاهی در تدبیر نداشتهایم ولی تقدیر خدا چیز دیگری بود که من پیشتر نیز اعلام کرده بودم که هر نامزدی بتواند موفقیت در انتخابات را به دست آورد مورد حمایت و یاری ما قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه انصافاً آقای روحانی گزینه مناسب و خوبی برای ریاست جمهوری است گفت: خوشبختانه از تمامی نامزدها به ویژه آقای ولایتی رفتار خوبی را شاهد بودهایم چراکه آنان به طور طبیعی باید پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات ناراحت و دلخورده باشند ولی میبینیم که آنان با صبر و شکیبایی در میان مردم حاضر شدهاند که باید این رفتار به عموم مردم جامعه آموزش داده شود.

عسگراولادی همچنین برای تمامی افرادی که در انتخابات میان دورهای مجلس، میان دورهای مجلس خبرگان و شوراهای شهر موفق شدهاند آرزوی موفقیت در تمام عرصهها را کرد.

 

   رئیس جمهور منتخب مردم از اهل فن و عقل استفاده کند

عسگراولادی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه که رهبری تاکید داشتهاند باید رئیس جمهور منتخب مردم از اهل فن و عقل استفاده کند، لذا لازم است ایشان در تشکیل کابینه خود با صاحب نظران مشورت کنند که البته آقای روحانی کار مشورت خود را ازهمین امروز آغاز کرده است. وی در پاسخ به این سؤال که حزب موتلفه اسلامی تا چه اندازه با دولت آینده همکاری خواهد داشت، گفت: من پیشتر نیز اعلام کرده بودم که ما از ۸ نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری حمایت میکنیم چراکه این افراد کسانی هستند که من میتوانم با آنها کار کنم و از نظر من همگی آنها صالح هستند. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تمامی نامزدهای انتخابات در پذیرش مسئولیتشان میتوانستند موفق باشند، ادامه داد: به نظر من همگی آنها اصلح بودند و سیاه و سفیدی در بین آنها وجود نداشت و از الان نیز اعلام میکنم که از آقای روحانی حمایت میکنیم. وی دلیل شکست اصولگرایان در تعدد نامزدها دانست و گفت: اگر اصولگرایان بر یک نامزد اجماع میکردند میتوانستند شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا اعضای ائتلاف پیشرفت به میثاق خود پایبند نبودند، اظهار کرد: باید این سؤال را از خود آنها بپرسید، در مورد آقای ولایتی میگویم که وی براساس اخباری معتقد بود که در بعضی از استانها رأی اول را دارد که البته این اخبار، اخبار درستی نبود. من میخواستم ولایتی را ببینم و به او بگویم که او رأی بالایی ندارد و رأی قالیباف از او بالاتر است اما نتوانستم وی را ببینم.

https://shoma-weekly.ir/x1j3NI