مجلس

موتلفه اسلامی شناخت دقیقی از مسائل استان ها و شهرستان ها دارد

کاندیدای حزب با این پشتوانه در انتخابات حضور یافته است. او هم اینک می داند که در استان ها و شهرستان ها چه می گذرد و با کمک پشتوانه ائی که در اختیار دارد برای حل مشکلات و معضلات راهکار دارد.
ایران در حال آماده شدن برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که با یازده دوره پیش یک تفاوت آشکار دارد و آن اعلام آمادگی حضور یک نامزد حزبی است. یکی از دلایلی که حزب موتلفه اسلامی را به این رساند که با نامزد حزبی وارد عرصه انتخابات شود، آگاهی از همه امکانات بالقوه و بالفعل کشور و همچنین نقاط ضعف و قوت استان ها ست. امری که به واسطه دفاتر حزب در تمامی استان ها از طریق دبیران استانی و شهرستانی و همفکری با اعضاء در شهرستانها محقق شده است. در خصوص ویژگی های این نقطه مثبت مهم حزب یعنی ارتباط با تمامی نقاط کشور با دکتر محمد کرمی راد به گفت و گو نشستیم که در ادامه به آن اشاره می شود.

* آگاهی کامل یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری از تمامی مسائل ریز و درشت کشور چقدر می تواند در ارائه برنامه مدون و مشخص برای اداره کشور موثر باشد؟

- پیش از آنکه پاسخ شما را بدهم باید به یک نکته مهم توجه کنیم و آن سابقه حزب موتلفه اسلامی است. موتلفه اسلامی با پیشینه و سابقه ی بیش از پنجاه سال، درعرصه سیاسی کشور حضور موثر و کارآمد داشته و دارد به همین جهت کادر اصلی حزب شناخت بسیار دقیقی از مسائل جاری کشور دارند. این شناخت شامل جزئیات نیز می باشد یعنی ضمن آگاهی از مسائل کلی کشور از اوضاع استانی و شهرستانی کشور نیز آگاهی کامل و به روز دارند. این شناخت بواسطه ارتباطات گسترده کادر اصلی حزب با نمایندگان و اعضای حزب در استان ها و شهرستان ها چه پیش از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، آگاهی کاملی از مسائل پیش روی مسئولان حزب قرار داده است. این ارتباطات گسترده وجه تمایز مهم و اثرگذار حزب موتلفه اسلامی با سایر احزاب و گروههای سیاسی حاضر در عرصه کشور است. حال باید در پاسخ شما عرض کنم که این آگاهی بسیار اثر گذار است چرا شما با داشتن اطلاعات دقیق است که می توانید در مسیر طراحی یک برنامه درست قدم بردارید که بحمد الله این آگاهی در حزب موتلفه در سطح اعلاء وجود دارد.

* در خصوص نقش استان ها در زمینه معرفی نامزد نهائی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری بفرمائید؟

- حزب موتلفه اسلامی در این دوره با یک کار منسجم تشکیلاتی به سمت معرفی نامزد حزبی برای انتخابات حرکت کرد و این اقدام در راستای جلوگیری از دوقطبی شدن انتخابات بود. در همین راستا بایک برنامه تدوین شده از شهرستان ها و استان های سراسر کشور استعلام و نظرسنجی صورت پذیرفت. چندین اجلاس دبیران استان ها و شهرستان های حزب برگزار شد و آراء و نظرات جمع آوری شد. بر این اساس به یک جمع بندی کلی حزب رسید و هشت نفر با کسب اکثریت آراء حائز کاندیداتوری حزب برای انتخابات ریاست جمهوری شدند. این هشت نفر مجددا ً مورد بررسی چه در شورای مرکزی حزب و چه از طریق نظر خواهی سراسری از دبیران استان ها و شهرستان ها قرار گرفتند و در نهایت یک نفر که مهندس سید مصطفی میرسلیم باشد به عنوان نامزد نهائی حزب برای انتخابات در نظر گرفته شد. بهرحال این انتخاب نتیجه یک فرآیند منسجم و تشکیلاتی بود که در سراسر کشور صورت پذیرفت.

* پس ازانتخاب گزینه نهائی در استان ها چه اقداماتی صورت پذیرفت؟

- ما در همین راستا تلاش کردیم که در سراسر کشور در دیدار با خواص و عوام ضرورت کار منسجم انتخاباتی از طریق معرفی یک نامزد حزبی را تببین و تشریح کنیم. در همه استان ها با علما و مراجع و همچنین فعالان سیاسی دیدار و گفت و گو داشته ایم و علت حضور را شفاف و با دلایل روشن بیان کرده ایم.

از همان آغاز کار برای همفکری و همکاری گروهی، کارگروههای متفاوتی در حزب به عنوان بازوان فکری و اجرائی کاندیدای نهائی تعریف شدند. این کارگروهها در حوزه های مختلف مانند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی و دفاعی امنیتی فعالیت دارند که هر کدام در حوزه خود به تحلیل وضع موجود می پردازند و سپس برای رفع موانع و مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب با توجه به سیاست های کلان نظام و افق چشم انداز توسعه برنامه ارائه می دهند.

* چرا حزب با توجه به فضای جامعه به این سمت حرکت کرد؟

- کار گروهی و منسجم حزبی طبعتا ً متمایز است با کسی که فردی قصد دارد در انتخابات حضور پیدا کند و از پشتوانه فکری و اجرائی قدرتمندی نیز برخوردار نیست. اتفاقی که در چند دروه گذشته رخ داده، افراد بدون عقبه قوی با طرح شعار و گفتمانی توانسته اند آرای مردم را به سمت خود جذب کنند ولی در ادامه به علت همین نداشتن پشتوانه فکری و اجرائی کشور را دچار مشکل و مسئله کرده اند، خوب این متفاوت است با کاری که در حزب موتلفه اسلامی صورت گرفته است. حزی طی این سالها با کادرسازی در حوزه های مختلف برای هر عرصه ائی برنامه مدون و مشخص دارد. ضمن آنکه برای همین انتخابات نیز از اردیبهشت 95 کار منسجم و فشرده ائی را آغاز و هر هفته جلساتی را برای رصد اوضاع جاری کشور و ارائه برنامه مشخص برگزار کرده است. درضمن همان طور که در بالا به آن اشاره شد، موتلفه اسلامی امتیازی دارد که سایر احزاب و گروهها از آن محروم هستند و آن داشتن 31 دفتر استانی و بیش از 280 دفتر شهرستانی است. در این دفاتر دبیران استان ها و شهرستان ها به همراه اعضای حزب جلسات مستمری برگزار می کنند که طی آن به شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت محل سکونت خود دست پیدا می کنند ونتیجه را به دفتر حزب در تهران ارسال می کنند.

* چه مواردی به دفتر حزب انتقال پیدا می کند؟

- همه مسائلی که برای حل معضلات جامعه به کار می آید. تهدیدات، فرصت ها، امکانات، نقاط ضعف، چالش ها و سرمایه های موجود. که آگاهی از این موارد افق روشنی را در برابر حزب برای حل مسائل کشور در صورت حضور در مناصب اجرائی و یا کمک به دولت ها قرار می دهد. کاندیدای حزب با این پشتوانه در انتخابات حضور یافته است. او هم اینک می داند که در استان ها و شهرستان ها چه می گذرد و با کمک پشتوانه ائی که در اختیار دارد برای حل مشکلات و معضلات راهکار دارد. ضمن آن که دبیران حزب تمام سرمایه های انسانی حزبی و غیر حزبی که به آرمان های انقلاب وفادار و معنقد هستند را نیز شناسائی کرده و به ظرفیت و توانائی آن ها آگاهی کامل دارند، به عبارتی حزب موتلفه اسلامی یک بانک بزرگ از مدیران توانمند کشور در اختیار دارد که اگر کاندیدای حزب مورد اعتماد مردم قرار گرفت از قابلیت های آن ها استفاده شایسته ببرد.

https://shoma-weekly.ir/hgZtRx