مجلس

موازی کاری سبب هدررفت منابع می شود

به دلیل برخی موازی کاری ها در وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد این طرح پیشنهاد شد، زیرا به رغم تکالیفی که در برنامه های توسعه سوم و چهارم و بودجه های سنواتی مشخص بود که وظایف حمایتی باید مختص کمیته امداد و وظایف توانبخشی جزو وظایف بهزیستی باشد اما بازهم موازی کاری های بسیاری دیده شده است.

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب یک فوریت طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام (ره) و خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی، گفت: به دلیل برخی موازی کاری ها در وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد این طرح پیشنهاد شد، زیرا به رغم تکالیفی که در برنامه های توسعه سوم و چهارم و بودجه های سنواتی مشخص بود که وظایف حمایتی باید مختص کمیته امداد و وظایف توانبخشی جزو وظایف بهزیستی باشد اما بازهم موازی کاری های بسیاری دیده شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موازی کاری ها سبب هدررفت منابع اعتباری، نیروی انسانی و سردرگمی مددجویان می شود، گفت: در حال حاضر در اساسنامه ای که مقام معظم رهبری برای سرپرست جدید کمیته امداد تعیین نمودند، مشخص شده که کدام دسته از خدمات حمایتی بوده و باید جزو وظایف کمیته امداد باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: با توجه به معنا و مفهوم خدمات حمایتی و توانبخشی و اساس اساسنامه ها و قوانین قبلی در این طرح تاکید شده که تمامی خدمات حمایتی مربوط به کمیته امداد و خدمات توانبخشی مربوط به سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، درطرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام و خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی که به امضاء 61 نفر از نمایندگان رسیده آمده است:

پرداخت مستمری و تامین نیازهای اساسی شامل تغذیه، پوشاک،مسکن، بهداشت ودرمان ، ازدواج، آموزش و تسهیلات قرض الحسنه به گروه های مختلف اقشار آسیب پذیر تعلق می گیرد.

همچنین مجموعه ای از اقدامات و خدمات هدفمند برای بازتوانی جسمی، روانی، ذهنی، اجتماعی، ارتقاء سطح کارایی و کاهش آسسیب های اجتمای افراد توانخواه برای دستیابی به زندگی مستقل در جامعه تعلق دارد.

از سوی دیگر به منظور بهبود ارائه خدمات به محرومان و اقشار اسیب پذیر و ساماندهی تمرکز خدمات قابل ارائه به انان کلیه خدمات حمایتی به محرومان و اقشار نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی و خدمات توانبخشی به افراد توانخواه توسط بهزسیتی انجام می شود.

گفتنی است در یکی از مواد این طرح نیز آمده است، ارائه خدمات حمایتی به افراد و خانواده هایی که به دلایلی از قبیل طلاق، فوت، از کارافتادگی و زندانی و سرباز بودن و سالمندان خودسرپرست که قادر به تامین نیازهای اساسی زندگی نمی باشند مشروط به اینکه مشمول نظام بیمه ای نباشند بر عهده کمیته امداد امام می باشد.

البته ارائه خدمات تخصصی اجتماعی، مراقبتی و تربیتی به کودکان خیابانی، زنان و دختران آسیب دیده و یا درمعرض آسیب و گروه های همیار اطفال و کودکانی که سرپرستی قانونی به بهزیستی واگذار شده است و اداره بیماران روانی مزمن و سالمندان نیازمند به خدمات توانبخشی بر عهده بهزیستی است.

https://shoma-weekly.ir/F8ASSn