مجلس

مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی تکیه بر درون است

استقلال طلبی و ترسیم استراتژی کلی آن از محورهای مهم این سیاست‌ها است. ارائه راهبرد همیشگی استقلال ملت ایران و عدم وابستگی به غرب و پذیرش این نکته که با تکیه بر توانایی داخلی و با ابتنا بر انرژی متراکم درون ملت می‌شود به دروازه‌های پیشرفت و عدالت نزدیک شد.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان محورهای مهم سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استقلال طلبی و ترسیم استراتژی کلی آن از محورهای مهم این سیاستها است. ارائه راهبرد همیشگی استقلال ملت ایران و عدم وابستگی به غرب و پذیرش این نکته که با تکیه بر توانایی داخلی و با ابتنا بر انرژی متراکم درون ملت میشود به دروازههای پیشرفت و عدالت نزدیک شد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر معظم له در رابطه با مذاکرات هستهای خاطر نشان کرد: ایشان در فرمایش اخیر خود صراحتا فرمودند که به بحث توافقات و آنچه میگذرد و نتیجه آن خوشبین نیستیم. فرمودند من این را درگذشته عرض کردم و دوباره تاکید کردند. جالب این است ایشان تاکتیک ورود به مذاکرات را میپذیرند، تشویق و تایید میکنند، اما اطمینان دارند که نتیجه مناسب حال ملت ایران نخواهد بود.

نماینده نور و محمودآباد تصریح کرد: با این دیدگاه ایشان است که امروز راهبرد اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی ابلاغ فرمودند. یعنی با تکیه بر درون، نه با تکیه بر بیرون! باید کشوررا اداره کرد.

وی افزود: بخواهیم و نخواهیم کشوری هستیم انقلابی با ماهیت اسلامی، انقلاب اسلامی قطعا شعارش نه به هر گونه قدرتهای غیر خدایی است. زمانی که نه میگوییم مورد خشم آنها واقع میشویم. حالا گرچه مذاکرات ادامه دارد و باید در چهارچوب سیاستهای کلی نظام صورت بگیرد که دارد انجام میگیرد، اما آن تعبیر رهبر انقلاب ما را به این نقطه میرساند که ما باید بر پای خود بایستیم و بر توانمندی داخلی تکیه کنیم. عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: نمیتوانیم فکر کنیم با ابزارهایی چون توافقات این گونهای، میتوانیم به بن بست اقتصادی امروز خاتمه بدهیم و برای همیشه راحت زندگی کنیم. این تفکر غلط است زیرا هیچگاه دشمن نمیپسندد که ما راحت زندگی کنیم مگر آنکه از شعارها و آرمانها دست برداریم و تا از آرمانها کوتاه نیاییم دشمن دست بردار نیست وهرنوع توافقی را آنها زیر پا میگذارند. وی افزود: مابه توافقات خودمان پایبندیم، مسئله این است که آنها ملت ایران را وابسته میپسندند. آنچه که امام عزیز و رهبر انقلاب و ملت ایران میخواهند، کشوری مستقل و ستم ناپذیر میپسندند. نه ستم میکند و نه ستم میپذیرد، استقلال به این معناست که موجب پیشرفت است. فیاضی تصریح کرد: اراده ملت ایران هم در مسیرعزت و استقلال و خوداتکایی است. انقلاب ما بار عمدهاش بردوش مردم است یعنی حضرت امام با وجود مردم توانست انقلاب را پیروز کند. امامی که امتی داشت بر طاغوت پیروز شد. امروز هم این امت است که در صحنه است و کار را به پیش میبرد.

وی ادامه داد: در شعائر ارزشی و اسلامی ما امت با امام خود حرکت میکند. فرمایش اخیر رهبری معظم با آنچه که در ۲۲ بهمن امسال رخ داد، گره میخورد. یعنی فاصلهای بین این دو وجود ندارد و ملت تاکید میکند. زمانی هیئت حاکمه کشورهای دیگر حرف میزند، مردمان آن همنوایی نمیکنند اما اگر دشمن بخواهد میزان همنوایی ملت ایران را با رهبری آن بسنجد باید حضور متراکم وبا شکوه مردم را در ۲۲ بهمن ببیند. در واقع خواست مردم خواست رهبری است و این استراتژی مورد تایید مردم است و میتوان گفت این حضور یک رفراندوم به نظام است. نماینده مجلس نهم با اشاره به یاوه گوییهای مقامات آمریکایی یاد آور شد: مردم با حضور خود پاسخ یاوه گوییهای مقامات آمریکایی دادهاند و زیادخواهی آنها را جواب دادهاند. به نظر من امروز هم انقلاب با همین حرکات خود جوش مردمی حرکت میکند و این بصیرت مردم تکمیل کننده دیدگاه مقام معظم رهبری است.

https://shoma-weekly.ir/rbIkwF