مجلس

مهمترین ویژگی لیست جبهه متحد؛ ارتباط آن با روحانیت است

مهمترین ویژگی جبهه متحد اتصال آن به دو نهاد روحانیت است.

نور الله حیدری نماینده مردم اردل و فارسان در خصوص دلایل اولویت جبهه متحد اصولگرایی نسبت به گروهها و تشکلات دیگر در عرصه رقابت نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت‌: جبهه متحد اصولگرایان دارای امتیازات ویژه و ممتازی است که سایر لیستها و جبهه ها آن ویژگی را ندارد و یا به میزان وزن و اعتباری که این جبهه دارد آنان ندارند. مهمترین ویژگی جبهه متحد  اتصال آن به دو نهاد روحانیت است. مسلم است که نهاد روحانیت با افراد فرق می‌کند. جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز ترکیبی از فرهیختگان و نخبگان حوزوی و انسانهای شاخص و بر جسته ای  هستند که در کنار یکدیگر اجتماع کرده اند در نتیجه میزان خطا و ضریب اشتباه این عزیزان با افراد دیگر، قاعدتا کمتر است. بنا براین یک تفاوت اصلی که جبهه متحد با دیگر تشکلها دارد  پشتیبانی و اتکای این جبهه به چنین وزنه ای است که به واقع دیگر تشکلها از آن برخوردار نیستند.
وی با اشاره به پیشینه این جبهه خاطر نشان کرد: نکته دیگر پیشینه تاریخی  این جبهه است. درست است که این جبهه به اقتضای زمان نام آن عوض می شود ولی حتی پیشینه این جبهه برمی گردد به سابقه مبارزین قبل از انقلاب، بعد از انقلاب نیز در تمامی آزمونهایی که در طول این سی وسه سال سر راهشان قرار گرفت به خوبی و به طور برجسته و ولایت مدارانه سر بلند بیرون آمدند. این پیشینه خود یک امتیاز ویژه است که دیگر تشکلها از آن بر خوردار نیستند .
حیدری عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس هشتم تصریح کرد : از دیگر ویژگیهای این جبهه آن است که این جبهه همواره تلاش کرده است که دیگر تشکلها و گروهها را با نظرات و سلایق گوناگون و مختلف به دور هم جمع نماید و هیچگاه به دنبال سهم‌خواهی نبوده است و بعضاً از سهم خود به خاطر یک هدف برتر گذشته است. معمولا در تشکلهای وابسته به این جبهه یا انشقاقی دیده نمی شود و یا کمتر دیده می شود که این خود از نقاط قوت است.
وی در بیان ولایت مداری به عنوان یکی از ویژگی های بارز جبهه متحد اصولگرایان گفت: این جبهه نشان داده است که غالبا هر کجا گزینه ها و نامزدها آن حضور داشته‌اند و در هر مسوولیتی که بوده اند یا هیچ خطایی نداشته اند و سوء استفاده نکرده‌اند و یا در مقایسه با دیگران بسیار خطرات و آسیبهایشان کمتر بوده است و نکته آخر در تفاوت ماهوی این جبهه با دیگر تشکلها ، بعد ولایت مداری این جبهه است . خیلی ها دم از ولایت می زنند و ادعا می کنند ولی ولایت مدار آن کسی است که به منویات رهبری در قول و عمل پایبند باشد و ما مواضعی را از این جمع فرهیخته دیده‌ایم که با اشاره رهبری از مسائلی که موجب نارضایتی ایشان است دوری می‌کنند و بالعکس آنچه مورد نظر ایشان است را دنبال می کنند و این مورد باید مقایسه شود با گروههایی که با تصریح رهبری هم آن زمان که باید به میدان بیایند‌، نمی‌آیند وآن زمان که نباید حضور پیدا کنند به صحنه می آیند‌.    


https://shoma-weekly.ir/DjLc60