مجلس

مهمترین نگرانی مردم زلزله زده اسکان است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: در حال حاضر بیشترین مشکل در مناطق زلزله زده، اسکان خانواده‌های آسیب دیده است که نگرانی همه را بدنبال دارد.
عبدالرضا مصری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص زلزله کرمانشاه به خبرنگار «راه روز» گفت: امروز امدادرسانی نسبت به شب گذشته بسیار خوب پیش رفته است چرا که در شب گذشته مشکلاتی وجود داشت که با همکاری استاندار، مدیران مجموعه، سپاه وهلال احمر رفع شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از به موقع‌ترین خدمات رسانی ها، با توجه به حجم منطقه زلزله زده انجام شد، ادامه داد: حجم این زلزله ۷. ۲ ریشتر تقریبا از نظر شدت جوی ۳۰ برابر زلزله بم بوده است، اما بدلیل بسته بودن جاده‌ها مشکلاتی پیش آمد که امروز گشایش‌های بیشتری صورت گرفته است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل مسدود شدن سرپل ذهاب بدلیل ریزش کوه بود که خوشبختانه این راه بازگشایی شد و رفت و آمد در حال انجام است؛ حجمی از ترافیک برای تردد مردم جهت خارج شدن ازمحدوده آسیب دیده است.

مصری از مسئولین خواست تا اسکان سریع و تامین امکانات اولیه زلزله زدگانی را که خانه‌های خود را در مناطق سرپل ذهاب و جوانرود از دست دادند، فراهم کنند چرا که آن‌ها در زمینه بهداشتی و آشامیدنی مشکل دارند و باید سریعا اقدام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل در مناطق زلزله زده، اسکان خانواده‌های آسیب دیده است که نگرانی همه را بدنبال دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه توضیح داد: تعداد مجروحین در بیمارستان زیاد است به همین جهت باید هر چه سریعتر تخلیه بیمارستان صورت بگیرد و همچنین مردم هم باید کمک کنند که مراجعین غیر مصدومین به بیمارستان کمتر شود تا ظرفیت بیشتری برای پذیرش بیماران ایجاد شود و از اعزام به استان‌های دیگر که باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها خواهد شد پیشگیری کنیم.

مصری ابراز امیدواری کرد: با همکاری هلال احمر، امشب خانواده‌ها از چادر، اسکان مناسب و سایر موارد مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی در پایان اذعان کرد: بر اساس گفت و گو با کارشناسان مرکز زلزله شناسی، اصل زلزله صورت گرفته و بعضی از پس لرزه هایی ممکن است به صورت ۴ ریشتری ایجاد شود، پس مردم نگران نباشند.

https://shoma-weekly.ir/QjSy02