مجلس

منشور اصولگرایی سر لوحه کار اصولگرایان در مجلس دهم خواهد بود

در این جلسه حجت‌الاسلام تقوی، بر منشور اصولگرایی که شامل 12 بند است، مجددا تأکید کردند تا به‌عنوان سازوکار اصولگرایان در مجلس آتی سرلوحه کار قرار گیرد. 12 اصل منشور اصولگرایی می توان به بندهای ولایت مداری، پرداختن به مشکلات اقتصادی کشور، ساده زیستی نمایندگان و... مطرح شد. لذا فراکسیونی که تشکیل می شود در قالب منشور اصولگرایی باید کار بکنند.
با توجه به نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، کمیته ۷ نفره اصولگرایان منتخب مجلس دهم، با هدف هماهنگی برنامه ها و اهداف اصولگرایان در مجلس آینده تشکیل شده است. سیدحسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین در دهمین مجلس شورای اسلامی در رابطه با سازوکار این کمیته به خبرنگار هفته نامه «شما» گفت: در جلسه ای که با دعوت حضرت آیتالله موحدی کرمانی و حضرت حجتالاسلام تقوی با منتخبین اصولگرا به عمل آمده بود و همگان حضور داشتند، چند نکته مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه حجتالاسلام تقوی، بر منشور اصولگرایی که شامل 12 بند است، مجددا تأکید کردند تا بهعنوان سازوکار اصولگرایان در مجلس آتی سرلوحه کار قرار گیرد. 12 اصل منشور اصولگرایی می توان به بندهای ولایت مداری، پرداختن به مشکلات اقتصادی کشور، ساده زیستی نمایندگان و... مطرح شد. لذا فراکسیونی که تشکیل می شود در قالب منشور اصولگرایی باید کار بکنند.

نقوی حسینی درخصوص ترکیب مجلس دهم به خبرنگار «شما» اظهار داشت: برخی از نمایندگان بهدنبال اجرای مدل مجلس نهم در مجلس دهم و تز سه فراکسیونی فکر می کنند؛ اما برداشت من این است که ترکیب مجلس دهم متفاوت از مجلس نهم است و مدل سه فراکسیونی در مجلس دهم عملیاتی نیست؛ بنابراین من اعتقاد دارم با شناختی که از نمایندگان دارم، دو فراکسیون بیشتر نخواهیم داشت! حالاممکن است، اسمشان عوض شود؛ ولی این دو فراکسیون اصلاحطلب و اصولگرا خواهد بود.

وی تصریح کرد: فراکسیون اصلاحطلبها با نام فراکسیون امید و فراکسیون دیگری با اسم جدیدی تشکیل میشود؛ اما محتوا همین است که فراکسیون امید همان فراکسیون اصلاحطلبان به ریاست آقای عارف و فراکسیون اصولگرایان هم ممکن است با نام دیگری تشکیل بدهند و فعالیت کنند؛ لذا به اعتقاد من مدل مجلس آینده مجلس دو فراکسیونی خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/uDaAsQ