مجلس

منتظر دولت باشیم کار از پیش نخواهیم برد

اصل 44 قانون اساسی دیگر به دولتها اجازه سرمایه گذاری و کارخانه درست کردن نمی دهد.اگر ما بخواهیم منتظر دولت باشیم کار از پیش نخواهیم برد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد:دلیل این موضوع که برخی استان های همجوار آمار کمتری در زمینه بیکاری دارند، به این برمی گردد که ما دنبال شغلیم و آنها دنبال کارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کردپرس با اشاره به ایجاد فرهنگ کار در کشور، عنوان کرد:بحث بیکاری در شرایط فعلی نیاز به بازنگری در بسیاری از شاخص های فکری،اجتماعی و فرهنگی ما دارد.بعضی ها فکر می کنند با آمدن وزیر،استاندار و نماینده همه مشکلات و مسائل مربوط به حوزه بیکاری حل می شود در صورتی که او هم فروی از این اجتماع است.

وی ادامه داد:ما باید ریشه ها را بررسی کنیم که چرا مشکل بیکاری داریم و اساساً چگونه می توانیم بیکاری را کم نماییم.

مصری با بیان مطلب که ما به دنبال شغل هستیم و نه به دنبال کار گفت: یکی از مشکلات جدی ما این است که به دنبال پیدا کردن شغل هستیم و نه پیدا کردن کار که این دو با هم متفاوتند.

وی تصریح کرد:من بارها مثال زده ام که اگر وضعیت استان را ازنظر صنایع با بعضی از استانهای همجوار ما که مسئله بیکاری در آنها کمتر به چشم می خورد بررسی کنیم،می بینیم که وضعیت بهتری داریم،اما چرا ما بیکار داریم و آنها بیکار کمتری دارند.

وی افزود:آیا موضوع کارخانجات بوده که خب ما چندین مجتمع پتروشیمی، پالایشگاه ،فولاد،صنایع روغن و سیمان در استان داریم. ولی چرا بیکاری در استان داریم.واقعیت این است که بخشی از این موضوع به این برمی گردد که ما دنبال شغلیم و آنها دنبال کارند.

نماینده کرمانشاه توضیح داد:ما اگر بدنبال این هستیم که کارخانه ای درست شود و استخدام شویم تا شغلی پیدا کنیم،مسلما موضوع بیکاری حل نمی شود.اگر این روند را پی بگیریم طبیعتا بزرگترین کارخانه ها را به استان ببریم باز هم با مشکل بیکاری مواجه خواهیم بود.

مصری با اشاره به موضوع پتروشیمی آناهیتا و لاستیک سازی در استان گفت:اگر این مجموعه ها راه اندازی شوند چندین هزار نفر مشغول به کار خواهند شد اما این به این معنی نیست که مشکل بیکاری در استان حل می شود زیرا همانطور که عرض کردم تا فرهنگ کار دچار تغییر نشود ما با موضوع بیکاری روبرو خواهیم بود.

نماینده کرمانشاه به برخی تنگ نظرها در خصوص سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و یادآور شد:سرمایه گذار زمینه رشد برای خود در شهر و استان نمی بیند و امنیت سرمایه گذاری ندارد و با برخی تنگ نظری ها که ایجاد می شود،ترجیح می دهد که پولش را در جای دیگر سرمایه گذاری نماید.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ گفتگو در بین مردم و مسئولین خاطر نشان کرد:باید همفکری اجتماعی در بین مسئولین و مردم ایجاد کنیم تا اشکالات را پیدا کنیم.

مصری به سرمایه گذاری دولتی اشاره کرد و گفت:اصل 44 قانون اساسی دیگر به دولتها اجازه سرمایه گذاری و کارخانه درست کردن نمی دهد.اگر ما بخواهیم منتظر دولت باشیم کار از پیش نخواهیم برد.

وی ادامه داد:دولت نهایتا می تواند در بیست درصد از بخش سرمایه گذاری وارد شوند بقیه مربوط به بخش خصوصی است لذا باید به دنبال فرهنگ کار و فرهنگ رقابت برای ایجاد انگیزه در توسعه باشیم .

https://shoma-weekly.ir/FjUcvM