مجلس

منتظر ارائه راهکاری جدید دولت هستیم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: منتظر دولت هستیم تا راهکاری جدید بیاورد؛ چرا که برنامه‌هایی که تا امروز ارائه شده نتیجه بخش نبوده است و این مطلب از قانع کننده نبودن پاسخ‌های رئیس‌جمهور دریافت شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: فضای مجلس برای همکاری با دولت بسیار مثبت است؛ بنابراین دولت لوایح خود را بیاورد تا با تعامل از مشکلات عبور کنیم.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه جلسه مجلس با رئیس‌جمهور بسیار خوب برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه مشق خوبی بود برای اینکه روش و گفتار جدیدی برای طرح مسائل و مشکلات مردم به نمایش گذاشت در فضایی که طرفین را بیشتر به سمت تعامل سوق می‌داد تا تخاصم.

وی با بیان اینکه سؤال کننده‌ها بسیار خوب مطالب را آغاز کردند و رئیس‌جمهور هم همین روش را ادامه داد،‌ اضافه کرد: این جلسه به نوعی نمایش دموکراسی بود که ما باید نظرات خود را ارائه کنیم و اجازه دهیم افکار عمومی برداشت خود را داشته باشد. ممکن است نظرات مختلف باشد، اما در نهایت از طریق رأی مشخص می‌شود کدام دیدگاه قابل قبول است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه فضای تهمت، افترا و نگفته‌ها دیگر جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: حضور رئیس‌جمهور در مجلس بسیار میمون و مبارک بود که نمایندگان دور از گرایش‌های فراکسیونی رأی خود را دادند و دغدغه‌های مردم درقالب رأی نمایندگان مجلس خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برخلاف انتظار بعضی، تریبون‌ها محترم شمرده شد، گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجلس در مقابل آن یکشنبه‌ مشهور و یا برخی جلسات استیضاحی که داشتیم، روز برجسته‌ای بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این نه تنها پایان کار مجلس نبود، بلکه شروع علنی برای یکپارچه شدن نظرات و بیان مشکلات قطعی بود، اضافه کرد: اکنون منتظر دولت هستیم تا راهکاری جدید بیاورد؛ چرا که برنامه‌هایی که تا امروز ارائه شده نتیجه بخش نبوده است و این مطلب از قانع کننده نبودن پاسخ‌های رئیس‌جمهور دریافت شد.

مصری خاطرنشان کرد: فضای مجلس در همکاری با دولت بسیار مثبت است و همه مشتاقند برای گشایش مشکلات مردم کمک کنند؛ بنابراین دولت لوایح خود را بیاورد تا با تعامل از مشکلات عبور کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در جلسه مجلس با رئیس‌جمهور دو دیدگاه مطرح شد، گفت: یک دیدگاه برجامی‌ بود که امید به خارجی‌ها و کمک آنان دارد و دیدگاه بعد هم اتکا به اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون برای رفع مشکلات مردم بود که البته دیدگاه دوم در مجلس رأی آورد و معنایش هم این نیست که نگاه برجامی باید از میان برود؛ اما بهتر است در سطح وزارت امور خارجه مطرح باشد و این وزارتخانه وظایف خود را انجام دهد و کشور درگیر مشکلات برجام، بانک خارجی و غیره و ذلک نباشد.

https://shoma-weekly.ir/EoYykY