مجلس

مناصب مهم نباید در اختیار شیفتگان غرب باشد

ما در درون کشور استعدادهای اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی داریم که برخی بالقوه هستند و برخی بالفعل، لذا اگر به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده شود دیگر نیازی به فرهنگ بیگانه نداریم که بخواهیم از آن الگو برداری کنیم. البته این امر منافاتی با ارتباط با دنیا ندارد، فقط نباید شیفته فرهنگ غرب شویم. چنانچه هم اکنون این تعاملات با حفظ عزت و کرامت وجود دارد.
میرقسمت موسوی اصل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع خبرگان مبنی بر عدم اتکا برخی افراد بر نیروی داخلی گفت: واقعیت آن است که فرهنگ دینی و فرهنگ بومی و ایرانی ما فرهنگ کهنی است و به دلیل آغشتگی با اسلام یک فرهنگ بسیار غنی است. لذا عدهای در داخل هستند که به عنوان روشنفکر مرعوب غرب شدهاند و غرب را یک بهشت موعود ترسیم کردهاند. از این جهت این افراد نگاهشان به خارج و به دستان غرب است.

وی افزود: ازجهتی که این افراد نگاه خوبی به داخل ندارند غالبا در گفتار و نوشتارشان سعی میکنند دنیای غرب را بهشت موعود معرفی میکنند، و از ظرفیتهای داخلی غفلت میکنند. در حالی که رهبری معظم توجه به ظرفیتهای داخلی را بارها گوشزد نمودهاند و نگاهمان به درون باشد نه بیرون.

موسوی خاطر نشان کرد: البته این تفکر فقط مختص به مقوله فرهنگ نیست، بلکه در مسایل اقتصادی نیز همین نگاههای متناقض موجود است. در بحث اقتصاد مقاومتی ما باید به استعدادها و توان درونی خود تکیه کنیم و از امکانات داخلی و درونی خود استفاده کنیم.

نماینده مردم گرمی ادامه داد: ما در درون کشور استعدادهای اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی داریم که برخی بالقوه هستند و برخی بالفعل، لذا اگر به خوبی از این ظرفیتها استفاده شود دیگر نیازی به فرهنگ بیگانه نداریم که بخواهیم از آن الگو برداری کنیم. البته این امر منافاتی با ارتباط با دنیا ندارد، فقط نباید شیفته فرهنگ غرب شویم. چنانچه هم اکنون این تعاملات با حفظ عزت و کرامت وجود دارد.

همچنین موسوی در رابطه با توجه دولت در انتخاب وزیر علوم و فناوری گفت: گمانه زنیهایی در رابطه با وزیر علوم وجود دارد اما آنچه مهم است وزیر پیشنهادی باید از لحاظ علمی دارای رتبه بالای علمی باشد و مدیر و کار آمد باشد و از اصول نظام و خطوط قرمز عدول نکرده باشند.

https://shoma-weekly.ir/FwRDxa