مجلس

ملادینوف نماینده جنگ است نه صلح

لاله افتخاری با انتقاد از انتصاب یکی از حامیان رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امورصلح خاورمیانه گفت: لابی های صهیونیستی با ادعای صلح و تشکیل دوکشور تنها و تنها منافع اسرائیل را دنبال می کنند و سازمان ملل گویا وکیل مدافع تل آویو است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، با تعیین نیکلای ملادینوف به عنوان هماهنگ کننده ویژه در امور صلح خاورمیانه به جای رابرت سری دیپلمات هلندی موافقت کرد.به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از شبکه المیادین، مهمترین مأموریت ملادینوف احیاء روند صلح است که از سالها پیش با اختلال مواجه شده است. ملادینوف به دوستی عمیق با رژیم صهیونیستی شهرت دارد.

ملادینوف در این مأموریت نماینده بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان و کمیته چهارجانبه بین المللی خواهد بود.

لاله افتخاری،نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین گفت: «واسطه های صلح یا عناوین دیگری که از سوی سازمان ملل متحد معرفی شده‌اند حامیان رژیم صهیونیستی بوده‌اند و معرفی شخص مساله‌داری همچون ملادینوف اتفاق جدیدی نیست.سازمان ملل متحد نباید ملعبه رژیم صهیونیستی باشد و باید حامی حقوق ملت‌ها باشد.»

فلسطینی ها به شدت علیه وی موضع گیری کرده‌اند.ملادینوف در گذشته وزیر امور خارجه بلغارستان بوده و عضو گروه موسوم به جامعه باز است که جرج سورس تشکیل داده است. وی در باشگاه آتلانتیک و محفل فراماسونری عضویت دارد و به تازگی در یک برنامه تلویزیونی به این امر اعتراف کرده است.ملادینوف زمانی که مسئولیت وزارت امور خارجه بلغارستان را برعهده داشت این وزارتخانه را مملو از اعضای باشگاه اتلانتیک که حامیان مطلق اسرائیل به شمار می آیند کرده بود. در حمله نیروهای صهیونیستی به کشتی مرمره ترکیه به شدت از اقدام اسرائیل جانبداری کرد. وی حتی از درخواست از رژیم صهیونیستی برای آزاد سازی دو خبرنگار بلغاری که در این کشتی حضور داشتند خودداری کرد و این کشتی را متهم کرد که حامل سلاح و تجهیزات مورد استفاده در ساخت موشک برای استفاده علیه اسرائیل است.ملادینوف موضع گیری های بسیاری در سوابق خود دارد که جائی برای تردید درخصوص وفاداری وی به رژیم صهیونیستی نمی گذارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می گوید:« متاسفانه برخلاف عنوان نماینده صلح،شخص معرفی شده نماینده جنگ است و در آینده برای تامین منافع رژیم صهیونیستی توطئه‌های تل‌آویو را دنبال می‌کند و برهمین اساس وی اتهامات واهی جدیدی را علیه گروه‌های مقاومت مطرح خواهد کرد.»

پس از انفجار در فرودگاه بورگاس بلغارستان در سال 2012ملادینوف به مانند اسرائیل ، حزب الله لبنان را به دست داشتن در این اقدام متهم کرد. این درحالی بود همه وزرا و روزنامه ها ادعاهای اسرائیل را رد می کردند و خواستار منتظر مانند تا مشخص شدن نتایج تحقیقات بودند. وی در یکی از سفرهایش در دیدار با اسرائیلی ها بدون مشورت با کسی از تشکیل اتحادیه نظامی با اسرائیل خبر داد و صراحتا اعلام کرد که هرگونه تعرض به اسرائیل تعرض به بلغارستان است.

عضو گروه دوستی پارلمانی فلسطین با بیان این که «خاورمیانه به صحنه توطئه‌های رنگارنگ ر‍ژیم صهیونیستی تبدیل شده‌است» ، گفت:‌« کشتار مردم بی گناه فلسطینی در کنار قتل عام مردم سوریه و عراق نقض حقوق بشر و انهدام کامل آرامش خاورمیانه بود،ولی سازمان ملل و مجامع عمومی هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. غرب و رژیم صهیونیستی با طراحی تاسیس و شکل گیری تروریست های تکفیری داعش تنها تامین منافع رژیم صهیونیستی را دنبال می کنند.»

افتخاری در انتها گفت :«اگر سازمان ملل متحد ، نهادهای مدعی حقوق بشر و دولت‌های غربی خواهان صلح و آرامش در خاورمیانه هستند در مورد فلسطین باید عناصر حامی رژیم صهیونیستی را حذف کنند ، آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را دنبال کنند،تروریست های تکفیری را نه به صورت نمایشی بلکه به صورت عملی نابود کنند و در نهایت ریشه های توهین به اسلام و دیگر ادیان الهی را خشک کنند؛درحالی که هیچ کدام از این بدیهیات محقق نشده است.»


https://shoma-weekly.ir/Aa5moL