ویژه

مقامات قضایی پیگیر تنش آفرینان در انتخابات باشند

اینکه دشمنان نظام و ایران بخواهند از هر فضایی برای به‌هم‌ریختن اوضاع داخلی کشور استفاده کنند موضوع جدیدی نیست خصوصا در ایام انتخابات به علت بالارفتن هیجان سیاسی در مردم، دشمنان انقلاب گمان می‌کنند که در چنین فضایی عملی‌کردن تؤطئه‌هایشان امکان دارد.
امیر زینلی - قبل از برگزاری انتخابات عده‌ای از طرف مقابل اصولگرایی گفته بودند که اصولگرایان می‌خواهند که یک میلیون نفر را از روستاها به شهر تهران بیاورند و رأی آنها را در تهران بریزند. به نظر می‌رسد برخی افراد در جامعه همچنان دنبال فتنه‌انگیزی هستند.با مجتبی همدانی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این باب گفتکو کرده‌ایم.

به نظر شما علت این نوع سخنانی که از افراد وابسته به فتنه 88 می‌شنویم چیست؟

البته این سنخ سخنان را هرکس می‌تواند به‌راحتی بیان کند و چنین ادعاهایی را به زبان بیاورد. اینها جز آنکه فضای انتخابات را از فضای سالم خود خارج کند، هیچ فایده دیگری ندارد. طرح این اتهامات که گاه به شکل مسخره‌آمیز به نظر می‌رسد، نشان از این دارد که افرادی به‌دنبال طرح یک سری دروغ‌هایی هستند تا فضا را به نفع خود برگردانند. این قبیل ادعاها علاوه بر آنکه ساز و کار عملی ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و باید مقامات قضایی درباره دلایل و استنادات چنین سخنانی از گوینده آن پرس و جو کنند و آنچه که واضح است همه گروه‌ها و احزاب و ائتلاف‌ها در فضای انتخاباتی کشور مشغول تبلیغات هستند و به نظر می‌رسد که برای پیروزی در انتخابات ما به جای آنکه به دروغ و فضاسازی و تشویش اذهان روی بیاوریم باید فعالیت در چارچوب قوانین و عرف انتخابات انجام دهیم.

چرا دشمنان نظام و عمله‌های داخلی آنها همچنان فکر می‌کنند که می‌توانند کشور ما را آشفته کنند؟

اینکه دشمنان نظام و ایران بخواهند از هر فضایی برای به‌هم‌ریختن اوضاع داخلی کشور استفاده کنند موضوع جدیدی نیست خصوصا در ایام انتخابات به علت بالارفتن هیجان سیاسی در مردم، دشمنان انقلاب گمان می‌کنند که در چنین فضایی عملی‌کردن تؤطئه‌هایشان امکان دارد. آنها از فضای انتخابات سال 1388 و در واقع دروغ بزرگ تقلب که توسط مدعیان اصلاحات سر داده شد، توانستند مدتی کشور را دچار اغتشاشات کنند که بالاخره با حضور مردم این غائله فیصله داده شد. البته هستند کسانی که به علت دوست داشتن ریاست و امید دستیابی به پست و مقام‌های دنیایی بخواهند که کشور و دین خود را وسیله قرار دهند؛ اما مردم کشورمان بارها ثابت کرده‌اند که در چنین توطئه‌هایی همیشه آگاه بوده‌اند و در مواقع مقتضی پاسخ توطئه‌گران را داده‌اند. با توجه به تجربه فتنه 88 کسی اجازه تکرار چنین توطئه‌ای را نداد. اما در هر حال ضد انقلاب خارج از کشور همیشه نشان داده است که در تحلیل شرایط ایران دارای یک حماقت ذاتی است.

علت حضور پر شور مردم در انتخابات ایران را چگونه تحلیل می‌کنید؟

نسبت مشارکت مردم ایران نسبت‌به عرف بین‌الملل بالا است. با توجه به اینکه یک فضای رقابتی در کشور ما وجود دارد مردم مشارکت خوبی دارند و از این زاویه که نگاه کنیم معمولا برگزاری انتخابات در کشورمان همیشه باعث آبرومندی نظام در صحنه بین‌الملل شده است. البته همیشه ضد انقلاب و دشمنان ما یک جملات کلیشه‌ای دارند که حین انتخابات و بعد از اعلام نتایج می‌گویند ولی هیچ‌کدام اینها در انتخابات تأثیرگذار نیست.

https://shoma-weekly.ir/9DP68r