مجلس

معیشت مردم نشانی از تحقق شعارهای اقتصادی دولت ندارد

دولت باید قبول کند که در تحقق شعارهای خود اعم از مسئله هسته‌ای و هم از نظر رونق اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری موفق نبوده است.
عبدالرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق شعارهای دولت در دوره یازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم شعارهای بسیار خوبی را در ابتدای کار خود مطرح کرد؛ گزارش صد روزه اقتصادی، نهاییکردن بحث هستهای، حل مشکلات رفاهی مردم و رفع تحریمها، ازجمله وعدههای دولت بود. متاسفانه الان قریب به سه سال از عمر دولت میگذرد؛ ولی هنوز دولت نتوانسته رضایت مردم را کسب کند؛ چراکه مردم از جهت معیشتی در تنگنا هستند.

وی افزود: افزایش رشد بیکاری، رکود بازار، رکود مسکن، کاهش رشد سرمایهگذاری و تورم کالاها و نیاز اولیه مردم، موجب شده تا این نارضایتی افزایش یابد. این موضوع که دولتمردان آماری از رشد اقتصادی اعلام میکنند نسبت به سال گذشته یا همان نقطه به نقطه است؛ والا وضعیت اقتصادی این دولت نسبت به سال 91 خیلی بدتر شده است.

ثروتی ادامه داد: البته ناگفته نماند، ما آرزوی توفیق و موفقیت برای دولت داریم. زیرا دوست داریم که دولت مشکلات مردم را رفع کند و وضع معیشتی مردم را بهبود ببخشد و حتی آرزو داریم دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم رای بیشتری بیاورند؛ اما دولت باید قبول کند که در تحقق شعارهای خود اعم از مسئله هستهای و هم از نظر رونق اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری موفق نبوده است.

نماینده بجنورد در بیان علل عدم موفقیت دولت خاطرنشان کرد: باید توجه داشت، دولت برای کسب موفقیت باید سیاستهای خود را در این مدت واکاوی کند. به نظر میرسد عدم هماهنگی سیستم اقتصادی، عدم برنامهریزی دقیق و گذاشتن تمام تخممرغها در سبد مذاکرات، عدم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و کمتوجهی به سرمایهگذاران داخلی و عدم پرداخت تسهیلات در گردش و سرمایه ایجادی و توجه بیشتر به واردات به جای صادرات از سیاستهای غلط دولت یازدهم در این مدت بوده که با رفع این موانع میتواند تا حدودی مشکلات مردم را کاهش دهد.

https://shoma-weekly.ir/OIrz0h