مجلس

معدل عملکرد مجلس هشتم خوب است


اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در رابطه با عملکرد مجلس هشتم شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با عملکرد مثبت مجلس در دوره ی هشتم می توان به موضع گیری هایی شفاف آن در قبال کشورهای غربی و استکباری اشاره کرد و یا در بعد داخلی مواضعی که در قبال فتنه 88  از خود نشان داد و در نه دی حمایت خود را از مقام معظم رهبری به منصه ی ظهور رسانید.
وی  در ادامه با بیان تعاملات مجلس با دولت در عرصه های مختلف گفت : در بحث مسائل اقتصادی خصوصا تصویب لایحه ی هدفمند سازی یارانه ها مجلس همکاری لازم را با دولت داشت همچنین در بحث آموزش و تحقیقات استخدام معلمان حق التدریس به تصویب رسید همچنین در بحث تحقیق و تفحص هایی که به بخش نظارتی مجلس باز می گردد  بسیار خوب عمل کرد.
عباسی عضو فرکسیون موتلفه اسلامی با اشاره به نقاط ضعف مجلس هشتم گفت: مجلس هشتم دارای نقاط ضعفی هم بوده است که می‌توانست بهتر ظاهر شود مثلا در ارتباط با مسایل بودجه و هم‌افزایی که در پیشبرد اهدافی که در قانون برنامه و توسعه و آنچه که دولت در نظر داشت انجام بشود. در بحث سئوالات بیش از حد بخش زیادی از وقت نمایندگان مجلس و وزرا  را می‌گرفت این امر می تواند در یک چارچوبی قرار گیرد که کمتر این وقت را تلف کند .
وی خاطر نشان کرد:به طور کلی مجلس هشتم می توانست بهتر از آنچه که عمل کرده است عمل نماید چرا که در بعضی از امور آنچه که مد نظر ما و مردم بود می توانست عمل نماید به طور مثال ما هنوز در بخش کشاورزی و صنعت با توجه به برنامه هایی که تاکنون از سوی دولت انجام شده می‌توانست بهتر برنامه‌ریزی شود. به نظر می‌رسد در مجموع معدل کارنامه مجلس هشتم خوب بوده است در بعد نظارتی نیز تحقیق و تفحص ها و نظارتهایی که از سوی نمایندگان از دستگاه اجرایی انجام می شد و همچنین تشکیل معاونتی به نام معاونت نظارت در مجلس هشتم خود تقویت کننده این بخش از وظیفه مجلس بود .

https://shoma-weekly.ir/HRymcA