ویژه

معایب بودجه نویسی در کشور

اساسنامه برای بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور یعنی شرکت ملی نفت، بومی شدن و علمی شدن بودجه نویسی و مهم‌تر از همه شفاف شدن اعداد و ارقام بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش تاکید کرد که شیوه بودجه نویسی باید اصلاح شود. او در نشست خود تاکید کرد که نباید یک تبصره بیاید و قوانین مادر را زخمی کند. برای شکافتن بیشتر ماجرا در این پرونده با دکتر اسدالله بادامچیان نایب رئیس فراکسیون موتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، دکتر علی عباسپور تهرانی نماینده چهار دوره مجلس، موسی الرضا ثروتی تایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیز غلامرضا اسداللهی عضو دیگر این کمیسیون گفتگو کردیم تا برایمان ایرادات بودجه نویسی و نیز شیوه اصلاح آن را توضیح دهند.
یک دلیل بر رد همه ادعاها. بعد از برگزاری مناظرهها و جلسههای فراوان در مورد اینکه جایگاه احزاب در ایران چیست و چه کار میتوانند انجام دهند و گل آلود کردن فضا برای ماهیگیری توسط بعضیها که حیاتشان در زدن احزاب و تخریب تحزب در کشور بود، موتلفه اسلامی ثابت کرد اگر حزبی فصلی نباشد، کرکرهاش هر روز صبح بالا برود، کار کارشناسی کند و برای اصلاح امور برنامه داشته باشد و آن را پیگیری کند، نقش تحزب همانی میشود که شهید بهشتی بر آن تاکید میکرد: معبد. بعد از ۱۰ سال کار کارشناسی و پیگیری موتلفه اسلامی برای اصلاح بودجه نویسی در زمینه مشخص نبودن جایگاه اصل اسلامی و قانونی انفال، عدم قرائت گزارش تفریغ بودجه، نوشتن

اساسنامه برای بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور یعنی شرکت ملی نفت، بومی شدن و علمی شدن بودجه نویسی و مهمتر از همه شفاف شدن اعداد و ارقام بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش تاکید کرد که شیوه بودجه نویسی باید اصلاح شود. او در نشست خود تاکید کرد که نباید یک تبصره بیاید و قوانین مادر را زخمی کند. برای شکافتن بیشتر ماجرا در این پرونده با دکتر اسدالله بادامچیان نایب رئیس فراکسیون موتلفه اسلامی و نماینده  ادوار مجلس شورای اسلامی، دکتر علی عباسپور تهرانی نماینده چهار دوره مجلس، موسی الرضا ثروتی تایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیز غلامرضا اسداللهی عضو دیگر این کمیسیون گفتگو کردیم تا برایمان ایرادات بودجه نویسی و نیز شیوه اصلاح آن را توضیح دهند.

https://shoma-weekly.ir/Uw3oLk