مجلس

معاونت نظارت بازوی مناسبی برای تحقق وظایف مجلس است

بحث نظارت یکی از بحثهای جدی است که مجلس باید آن را به شدت دنبال کند .
محمد رضا امیری ؛ نماینده مردم کهنوج درباره اهمیت معاونت نظارت و وظایف این معاونت اظهار داشت : بحث نظارت یکی از بحثهای جدی است که مجلس باید آن را به شدت دنبال کند . باید گفت در حوزه نظارت تا کنون کارهای بسیار خوبی در مجالس گذشته صورت گرفته است که این امرموجب تقویت این معاونت شد . حضور افرادی چون آقای بادامچیان و دوستان دیگر که با دقت و برنامه ریزی و نظم  امر نظارت را در وزارتخانه ها و سازمانها  دنبال می کردند باعث تقویت مجلس در بعد نظارت شد .
وی افزود: بنده امیدوارم در مجلس نهم هم با انتخاب رئیس معاونت و افرادی که در این حوزه به عنوان ناظر انتخاب می شوند این عزیزان با وقت گذاری زیاد در این رابطه و هم با دقت نظری که دارند بتوانند موجب رشد این معاونت شوند که یکی از وظایف ذاتی و اصلی مجلس شورای اسلامی ، در کنار تقنین قوانین در حوزه قانون گذاری است .
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با بیان شاخص های ناظران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در حوزه نظارت چند بحث باید مورد توجه ناظرینی که انتخاب می‌شود قرار بگیرد . اول  وقت گذاشتن برای این کار است . دوم نظم و انضباط در برگزاری جلساتی که منعقد می شود . سوم رعایت انصاف و عدالت در حوزه نظارتی هست که می تواند به بخش  کمک کند. چهارم برخورد با افراد متخلف در دستگاهها که نحوه برخورد و ساز و کار آن را ناظرین مشخص کنند؛زیرا برخورد باید توسط  دستگاههای قضایی و مراکز ذی ربط صورت گیرد. اگر ما بتوانیم در حوزه نظارتی که بازوی مجلس است رشد کنیم قطعا این بخش، بخش قدرتمندی می شود و مجلس هم به آن وظیفه خود در این حوزه عمل خواهد کرد .

https://shoma-weekly.ir/Pu229z