مجلس

معاونت زنان ریاست جمهوری به وعده‌ هایش عمل نکرده‌ است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاداتی در مورد عدم تحقق وعده‌های معاون امور زنان ریاست جمهوری طی یک‌ سال گذشته مطرح است و در جلسه مشترکی بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی این انتقادات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فاطمه رهبر در گفت و گو با فارس گفت: در جلسه اخیر فراکسیون زنان و خانواده چند موضوع مطرح شد که موضوع اول پیش بینی بودجه مورد نیاز بخش زنان و خانواده در لایحه سال 94 است که تصمیم بر این شد موارد مورد نظر اعضای فراکسیون زنان مجلس به معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ارائه شود که در لایحه بودجه پیش بینی شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: چرا که در سنوات گذشته معمولا با این موضوع مواجه بودیم که در لایحه تقدیمی از طرف دولت به مجلس بخش زنان و خانواده مورد بی مهری و کم توجهی قرار میگیرد و قرار شد جلسه‌ای را نیز با معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری داشته باشیم تا موارد مورد نیاز در لایحه از قبل پیش بینی شود.

رئیس فراکسیون زنان خانواده خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث و بررسی موادی در برنامه پنجم توسعه است که به موضوع زنان و خانواده مرتبط است و باید بررسی شود که چند درصد از این برنامه‌ها محقق شده و برنامه‌هایی که برای برنامه ششم توسعه داریم نیز باید احصا شود تا بتوانیم این موارد را در برنامه ششم توسعه پیش بینی کنیم.

رهبر ادامه داد: همچنین انتقاداتی به معاونت امور زنان ریاست جمهوری مطرح است مبنی بر اینکه تقریبا در یک‌سال گذشته به وعده‌هایی که داده بودند و به برخی وظایف قانونی که باید اجرا می‌شد عمل نکرده‌اند و قرار شد در اسرع وقت علی رغم اینکه تا کنون نیز دو بار دعوت کردیم که به مجلس بیایند و محقق نشده است بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی امیدوار هستیم این جلسه را داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/kKfrwk