مجلس

مطمئنیم برجام عاقبت خوبی نخواهد داشت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر اجرای دو پروتکل در زیر مجموعه ۳۰ مفاد که برای دولت تعریف شده است باشد ایرادی ندارد و اگر وارد این ۳۰ ماده نباشد خود به خود کان لم یکن تلقی می شود.
اطمه رهبر در گفتگو با شبکه خبر دانشجو در رابطه با تحریم عدم اجازه سفر 38 کشور جهان به ایران و تصویب آن توسط اوباما بیان کرد: این عمل و تصویب این مصوبه سنا نقض آشکار برجام است.

وی در ادامه افزود: این که این تعداد افراد به دلیل سفر به ایران نتوانند به کشور امریکا سفر کنند ترس و واهمه ای را در میان سرمایه گذاران در عرصه های مختلف ایجاد می کند که باعث خواهد شد تا حضور سرمایه گذاران در ایران کمرنگ شود.

رهبر تصریح کرد: نباید این موضوع را از اذهان دور بداریم که ملت و نمایندگان به برجام خوشبین نبوده اند و مطمئن هم بودند که برجام عاقبت خوبی نخواهد داشت به همین دلیل طرح متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در برجام تصویب کردیم و شرایطی را برای دولت تصویب کنیم که با شرایط برجام اجرایی شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: حرکت اخیر سیاستمداران و رئیس جمهور آمریکا ماهیت واقعی آمریکا و نیات آنها را نشان داد که این کاغذها و امضاهایی که سیاستمداران آمریکایی آن را امضا می کنند راه بجایی نمی برد چراکه سیاست کلان استکبار جهانی زورگویی است و ما نیز نباید در زمان های مختلف از این امضاها ذوق زده و یا غمگین شویم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: طبق مفاد برجام و محورهایی که مقام معظم رهبری و راه حلی که نمایندگان مجلس پیش روی دولت در اجرای برجام نهاده اند مسئولان نباید فراتر از آن قدمی بردارند چراکه اگر دولت بخواهد همین مفاد را اجرایی کند کاربزرگی را انجام داده است.

وی در خاتمه بیان کرد: اگر اجرای دو پروتکل در زیر مجموعه 30 مفاد که برای دولت تعریف شده است باشد ایرادی ندارد و اگر وارد این 30 ماده نباشد خود بخود اجرای فراتر از پروتکل کان لم یکن تلقی می شود.

https://shoma-weekly.ir/yOpj16