جامعه

مطالبه 60 سمن اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گذشت ده سال از مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب گفت: بیش از 300 فعل در این جزوه آمده که 26 دستگاه موظف به اجرای آن شدند اما دستاورد دستگاه‌ها قابل قبول نیست.
محمد نبی حبیبی با تاکید بر اقدامات قابل توجه شهرداری تهران و به ویژه معاونت امور اجتماعی شهرداری برای طرح تکریم زن، افزود: متاسفانه برخی افراد و به تبع آن برخی رسانه‌ها اصل این طرح را در نظر نگرفته و حاشیه‌پردازی کرده و این طرح آنگونه که بود معرفی نشد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد عفاف و حجاب کشور با اعلام پشتیبانی قاطع بنیاد عفاف و حجاب کشور از طرح‌های این‌چنینی در شهرداری تهران اظهار کرد: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز از طرح‌های تقویت‌کننده عفاف و حجاب و تکریم زن پشتیببانی کنند.
وی از اهداف برگزاری این اجلاس به تاکید بیشتر بر اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بیش از 300 فعل در این جزوه آمده که 26 دستگاه موظف به اجرای آن شدند البته با گذشت 10 سال از تصویب این مصوبه، دستاوردی که باید در جامعه و دستگاه‌ها داشته باشد قابل قبول نبوده و انتظار می‌رود تا در اجرای آن همت بیشتری شود.
وی تاکید کرد: در حکومت اسلامی باید به مقوله عفاف و حجاب توجه بیشتری شود و هر حکومت‌گری که برای این دو مقوله کاری انجام ندهد از صلاحیت خود کاسته است.
قائم مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور به فعالیت 90 سازمان‌ مردم‌نهاد در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: 60 سازمان مردم‌نهاد از این تعداد در این حوزه فعال بوده و یکی از مطالبات آنان نیز اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است.
وی از اهداف اصلی برگزاری این اجلاس را بررسی چگونگی فراهم کردن تسهیلات لازم برای اجرای این مصوبه قانونی و برداشتن موانع اجرای این مصوبه عنوان کرد.
حبیبی در ادامه تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد عفاف و حجاب و هم‌افزایی آنان در این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس دانست و تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید از یکدیگر و فعالیت‌های هم باخبر بوده و اقداماتی که هر کدام از آنان انجام می‌دهند را در اختیار یکدیگر قرار دهند چرا که در این تعامل و تبادل اطلاعات بین سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه است که از دوباره‌کاری در پژوهش‌ها و مطالعات در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری شده و موازی‌کاری نخواهیم داشت.
قائم مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور به کمیسیون‌ها و کارگروه‌هایی که برای سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه عفاف و حجاب در این اجلاس برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی هر کدام از کارگروهها پس از پایان اجلاس تهیه شده و امیدواریم تعامل برقرار کنند.
بنابراین گزارش، در این اجلاس و هم‌اندیشی یک روزه که از صبح امروز در وزارت کشور آغاز شده است حجت‌الاسلام امرودی معاون اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام اختری دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور و آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران حضور داشتند.
https://shoma-weekly.ir/2wLUpP