مجلس

مصوبه منع خرید آب سنگین ایران موجب بی اعتباری آمریکا است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:قطعا مصوبه منع خرید آب‌سنگین ایران نشان دهنده بد عهدی آمریکایی ها در اجرای توافق هسته ای است.
عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به مصوبه اخیر کنگره آمریکا درباره عدم خرید اب سنگین ایران از سوی دولت امریکا، گفت: قطعا این مسئله نشان دهنده بد عهدی آمریکایی ها در اجرای توافق هسته ای است و چشم انداز رفتار و اقدامات ایالات متحده برای مقامات کشورمان روشن بود و حتی رهبر معظم انقلاب از آغاز مذاکرات هسته ای، اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

منتخب مردم کرمانشاه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،گفت: آمریکایی ها همواره به دنبال دبه کردن و نقض تعهدات خودشان هستند از این رو برای مقابله با این اقدامات باید انسجام و همت داخلی در کشورمان حفظ شود.

وی با اشاره به کیفیت بسیار بالای محصول آب سنگین ایران، افزود: آب سنگین تولید شده در ایران از کیفیت بسیار بالای و استانداردهای بین المللی برخوردار بوده و قطعا کشورهای بسیاری برای خرید آن اقدام می کنند و آمریکا تنها خود را از این موضوع محروم می کند.

مصری تصریح کرد: به نظر من در شرایط کنونی بهترین راه کار برای اجرای کامل برجام، بروز و ایجاد یک شکاف میان اروپا و آمریکا است، زیرا در شرایط کنونی اروپایی ها بسیار تحت نفوذ ایالات متحده قرار دارند و این مسئله در بسیاری از موارد مشکل آفرین است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: قطعا با اجرای مصوبه اخیر کنگره درباره عدم خرید اب سنگین ایران از سوی دولت آمریکا، این کشور بار دیگر در برابر دیگر کشورها بی اعتبار می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب اصلاحیه‌ای، دولت آمریکا را از خرید آب سنگین از ایران در آینده منع کرد.

https://shoma-weekly.ir/yr1Lmd