مجلس

مصری ها مواظب انقلاب خود باشند

وی گفت: خدا را شاکریم که استقامت مردم مسلمان مصر در حال نتیجه دادن است . همین که مسلمانان و اسلام خواها ن در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسند این خود جای شکر الهی و تبریک به ملت مصر را دارد.

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مورد انتخابات ریاست جمهوری مصر و انتخاب کاندیدای اسلامگرایان گفت : خدا را شاکریم که استقامت مردم مسلمان مصر در حال نتیجه دادن است . همین که مسلمانان و اسلام خواها ن در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسند این خود جای شکر الهی و تبریک به ملت مصر را دارد.
وی که با هفته نامه شما سخن می گفت افزود : امیدوار هستیم این پویایی و نگاه دقیقی که مردم مصر به موضوعات داخلی خود و منطقه دارند، حفظ شود و حراست هایی که لازم می دانند انجام شود. زیرا به هرحال با این انقلاب و انتخابات کار تمام نمی شود بلکه دشمنان حملات ناجوانمردانه خود را شروع خواهند کرد .  همان طور که ما در طی این سی وسه سال از این حملات در امان نبوده ایم . ترورها،جنگ، تحریم ها، بمب‌گذاری ها و ...مسائلی که برای ما ایجاد کردند. تصور این است که برای آنکه  مردم مصر را از این اقدامات باز دارند؛دشمنان  وارد عمل شوند. بنابراین هوشیاری و دقت نظر مردم و تعامل تنگاتنگ کشورهای اسلامی می تواند این نهال که کاشته شده را به بار بنشاند و به نتیجه نهایی برسد.
همچنین رهبر در خصوص حضور خود در کمیسیون اصل 90 اظهار داشت : بنده 8سال پتانسیل و تلاش فرهنگی خود را در کمیسیون فرهنگی در جهت تدوین قوانین و تصویب آن بکار گرفتم . اما اینبارهم به لحاظ تنوع وهم به جهت ایجاد انگیزه بیشتر با یک نگاه نظارتی به موضوعات فرهنگی کمیسیون اصل 90 را انتخاب کردم و  یکی از کمیته های اصل 90کمیته فرهنگی است و این خود انگیزه شد تا از نهادهای فرهنگی از جمله صدا وسیما ،سازمان تبلیغات ، وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان و...در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل90 نظارت به عمل آید. برخلاف تصور جامعه این کمیسیون یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس است زیرا هر گونه شکایت از سه قوه وجود داشته باشد به این کمیسیون ارائه می شود و باید رسیدگی شود؛ همچنین ما به عنوان یک نماینده می‌توانیم موضوعاتی را که باید پیگیری جدی شود را دنبال کنیم .
وی افزود : بنده در این کمیسیون برای پیگیری مسائل فرهنگی و دوستان در کمیسیون فرهنگی و تعدادی از عزیزان در کمیسیون امنیت ملی می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم. زیرا برخی از موضوعات فرهنگی ما تبدیل به مسائل امنیتی شده است ؛ مسائلی چون ماهواره ، تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی  خود یک بحران است اگر این همکاری صورت بگیرد با تشکیل یک حلقه نظارتی می توانیم این معضلات را حل کنیم.

https://shoma-weekly.ir/YLQaGQ