مجلس

مصری: روز قدس به آمریکا رسیده اما منطقه خواب است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌‌ در حالی که پیام امام خمینی(ره) درباره قدس به عمق قاره آمریکا رفته است، اما بعضی کشورهای منطقه، خود را به خواب زده‌اند.
عبدالرضا مصری، رییس فراکسیون موتلفه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس گفت:‌ هر سال که می‌گذرد عمق نگاه امام راحل در مورد نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بیشتر بر ما روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هر روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد، یادآور شد: شاید 30 سال پیش عمق و آینده‌نگری رهبر کبیر انقلاب اسلامی به این اندازه مشخص نبود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حامیان صهیونیست با ایجاد سانسوری شدید و در حین برپایی جام جهانی فوتبال، زمینه هجمه رژیم اشغالگر قدس را به مردم غزه فراهم کردند.

وی از روز قدس به‌عنوان روز هم‌صدایی همه دنیا در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین نام برد و افزود: امام امت متوجه شده بودند که دولت‌ها در ماجرای قدس شریف نمی‌توانند اثرگذار باشند و از این رو تلاش کردند که ملت‌ها را به صحنه آورند.

مصری تصریح کرد: در ونزوئلا که اصلاً مسلمان ندارد و دولتش هم سوسیالیست است، روز قدس با استقبال مردم مواجه می‌شود، اما در همان حال، در بسیاری از کشورهای اسلامی حتی از برگزاری یک میتینگ 10 نفره ممانعت می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که پیام امام خمینی(ره) درباره قدس به عمق قاره آمریکا رفته است، اما بعضی کشورهای منطقه، خود را به خواب زده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت:‌ یقین داشته باشید که داعش مولود رژیم صهیونیستی است؛ یک زمان، انگلیسی‌ها وهابیت و بهاییت را ایجاد کردند، اما امروز که تاریخ مصرف این گروه‌ها گذشته است داعش را علم کرده است.

وی با ابراز تعجب از حماقت برخی سران کشورهای اسلامی به علت تأمین مالی داعش اظهار کرد:‌ داعش در جریان تهاجم وحشیانه اسرائیل به مردم مظلوم غزه، کوچکترین نگاهی به صهیونیست‌ها نیانداخته است.

مصری از تجهیز مقاومت به موشک ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ تا چندی پیش مقاومت با سلاح سنگ مبارزه می‌کرد، اما نمی‌توان این گونه با دشمن تا دندان مسلح مقابله کرد.

وی به مشهود بودن طلیعه پیروزی مقاومت اشاره کرد و در ادامه خاطرنشان کرد:‌ فاصله میان مصر و سوریه را ببینید؛ مصر انقلاب کرد اما چون با ایران تعامل برقرار نکرد، دولت انقلابی‌اش سقوط کرد، اما در سوریه همه دنیا دست به دست هم دادند تا دولت قانونی را که با ایران متحد بود، ساقط کنند، اما نتوانستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ انقلابیون مصر که به سمت ایران گام برنداشتند، اکنون کارشان به جایی رسیده است که حکم اعدام برایشان صادر می‌شود، اما در سوریه متحد ایران، شورشیان پس از سه سال باید بساطشان را جمع کنند و بروند جای دیگر.

https://shoma-weekly.ir/ri9IOG