مجلس

مصرع برجسته حماسه سیاسی چگونه محقق می شود

بهترین مصداق برای ایجاد حماسه سیاسی را می توانیم در این انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بیابیم. زمانی این حماسه معنا پیدا خواهد کرد که هر کسی با مشارکت و حضور در حوزه‌ای که فعالیت دارد از همه ظرفیتها و قابلیتها استفاده کند و در این عرصه گام بردارد.
مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود در جمع معلمین با اشاره به نقش عظیم معلمین در ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی ؛ مصرع برجسته حماسه سیاسی را انتخابات ریاست جمهوری دانستند. به همین منظور به سراغ نمایندگان خانه ملت رفته و نظر آنها را در خصوص چگونگی خلق این حماسه بزرگ جویا شدیم:

اسماعیل جلیلی عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهپویان ولایت در این رابطه گفت: همان طور که می دانید عمدهترین فعالیت سیاسی کشور در سال 92 انتخابات ریاست جمهوری است که به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان مصرع و یا نقطه عطف حوزه سیاسی ما بحث انتخابات خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری امسال با توجه به شرایط فعلی که در تعیین مدیریت آینده کشور چه در حوزه داخلی و هم در حوزه بین الملل تاثیرگذار است و این مسئله حساسیت موضوع را بسیار بالا برده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته و تاکید ایشان بر حفظ آرامش و دوری از تنش و هرگونه بداخلاقی تا زمان انتخابات، امیدوارم گروههای مختلف سیاسی ،منافع ملی کشور را به منافع گروهی و فردی خودشان ترجیح بدهند و اجازه ندهند به خاطر آن خواسته های فردی و گروهی این فضای آرام و مناسب به دور از تنش که وجود دارد، دچار التهاب بشود.

وی خاطر نشان کرد: امید است با یاری خداوند ومشارکت حداکثری مردم در خرداد ماه بار دیگر حضور در عرصه سیاسی خود را به منصه ظهورخواهند گذاشت واین حماسه عظیم را رقم می زنند و تمامی پیش بینی ها تحقق خواهد یافت. امیدوارم با انتخابات خوب اصلحی که در عرصه سیاسی انجام می شود طعم شیرین آن را بعد از انتخابات نیز بچشیم.

جلیلی در واکنش به نامه برخی از نمایندگان علیه یکی از کاندیداهای احتمالی گفت : بنده اعتقاد دارم در فضای فعلی و سیاسی کشور همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند نیاز به آرامش داریم. هرگونه رویه و جبههگیری علیه فرد یا گروهی که منجر به وجود التهاب در عرصه سیاسی بشود پسندیده نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم گروهها و افرادی که در عرصه سیاست زحماتی را می کشند به گونه ای عمل نکنند که در شرایط بعدی هزینه هایی را به جامعه تحمیل بکنند. هزینه های روانی و ناشی از ایجاد تنش در جامعه ، به دور از هزینه هایی نیست که برخی از بیت المال در انتخابات از آن استفاده می کنند. اینها همه هزینه است به طوری که بخشی از این هزینه ها مشهود است، که در کارناوال و غیره می بینیم اما برخی با اقدامات خود هزینه هایی را به جامعه تحمیل می کنند که از لحاظ روانی جامعه دچار التهاب و در تصمیم گیری دچار اختلال می کنند . اجازه بدهیم که مراحل قانونی انتخابات به پیش برود و مراکز قانونی وظیفه خود را انجام بدهند تا مردم در یک فضایی آرام انتخابات خوبی را انجام دهند.

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در این راستا اظهار داشت : امسال مطابق فرمایش مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است. درخصوص خلق حماسه اقتصادی و مسائل سیاسی ما باید تلفیقی و توأمان آن را پیگیری کنیم.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان بهترین مصداق حماسه سیاسی خاطر نشان کرد: بهترین مصداق برای ایجاد حماسه سیاسی را می توانیم در این انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بیابیم. زمانی این حماسه معنا پیدا خواهد کرد که هر کسی با مشارکت و حضور در حوزهای که فعالیت دارد از همه ظرفیتها و قابلیتها استفاده کند و در این عرصه گام بردارد.

وی افزود: شرایط جنگ اقتصادی که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولین و مردم است وبا اختلاف افکنی به دنبال ایجاد شکاف بین آنان است ، بهترین جواب منفی به استکبار و دولت های غربی ، حضور حداکثری مردم یعنی ما باید رای بالای چهل میلیون را داشته باشیم تا این حماسه سیاسی را ایجاد کنیم. در واقع اجابت دعوت رهبری و جواب منفی به استکبار جهانی با مشارکت گسترده مردم معنا پیدا می کند.

وی تاکید کرد: متولیان انتخابات، دستگاههای نظارتی که در حوزه شوراها این مهم به عهده مجلس است و درانتخابات ریاست جمهوری که به عهده شورای محترم نگهبان است و وزارت کشور باید صادقانه کما فی سابق تلاش کنند تا بتوانیم انتخابات سالم و خوب و مناسبی را و با صیانت از آرای مردم داشته باشیم تا بدین جهت نیز معنای واقعی حماسه سیاسی تحقق یابد که این امر مستوجب تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی درعرصه بین الملل می گردد.

ناصر سودانی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: مقام ریاست جمهوری در نظام اسلامی مقام دوم کشورمحسوب می شود. همان طور که می دانید رئیس جمهور در راس تمام فعالیتها و کارهای اجرایی کشور قرار می گیرد. حضور پر شکوه مردم در این انتخابات بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده است .

نماینده مردم اهواز در ادامه تصریح کرد: اگر تک تک آرا مردم برخاسته از بینش و بصیرت کافی و شناخت مناسب از کاندیداها باشد ، می توانیم گزینه اصلح را از بین کاندیداهای شرکت کننده انتخاب کنیم و سکان کشتی امور اجرایی کشور را در عرصه پر چالش سیاسی واقتصادی به دست سکانداری که برخوردار از لیاقت ها ، قابلیت ها و شایستگی های علمی و معنوی ، فکری و اجرایی و همچنین برخوردار از قدرت تدبیر ، به دور از حاشیه پردازی و چالش برانگیزی ، با رویکرد مردمی- فردی باشد که در برابر قانون مطیع و در برابر مردم نوکر و در برابر نظام اسلامی خود را به عنوان یک سرباز ولایت برای نظام ببیند و وجود خود را کمربسته خدمت در این عرصه پیدا کند .

در حقیقت مردم هستند که تعیین کننده و رقم زننده اصلی این حماسه سترگ هستند و با تک تک آرا خود امکان رسیدن به یک انتخابات سالم و پر شکوه و دشمن شکن به وجود خواهد آمد .
https://shoma-weekly.ir/C2qBgS