مجلس

مشکل آلودگی هوا با گفتار درمانی لاینحل است

باید منشا آلودگی‌ها را پیدا کنیم؛ تا دیروز گفته می شد بنزین تولیدی نا سالم است؟! در حالی که اینگونه نبود. با واردکردن بنزین هم مشکل آلودگی حل نشد. به هر جهت این بیماری باید علاج شود و مشکلات ناشی از آن باید رفع گردد، حال منشا این مشکل هرکجا می‌خواهد باشد.
این روزها شاید هوای کلان شهرها نیاز به یک نفس کشیدن عمیق دارد، تا ریه های خود را پر از هوای پاک کند! بحث آلودگی هوا که حرف و حدیثهای بسیاری درباره آن شنیده می شود، یکی از معضلاتی است که اگر بخواهیم سیاستها یا برنامه های قانونی را کمی تورق کنیم، می توانیم دهها قانون در کنترل کاهش آلاینده ها در کلان شهرها بیابیم .

اسماعیل سعیدی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با راهکارهای پیشگیری از آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوا یک مدیریت توام باتدبیر می طلبد و باید با برنامه و نقشه راه مناسب این موضوع پیگیری شود؛ این تفکر غلطی است که تدبیری نکنیم و تنها بگوییم، ما وارث این مشکلات هستیم و هیچ کاری هم از دستمان برنمی آید . باید در نظر داشته باشیم ، مردم به ما اعتماد کردند و رای دادند تا مشکلات و معضلاتشان را حل کنیم. قطعا آقای روحانی افراد کارآمدی را منصوب کرده اند.

وی ادامه داد: معتقدم خانم ابتکار به جای توجیه آلودگیهای کلان شهرها باید وارد راهکارهای عملیاتی شوند و به درمان این معضل بیاندیشند. توجیه و فرار از مسئولیت قابل قبول نیست. از طرفی حل این مشکلات کار وعمل می خواهد و با گفتار درمانی درمان پذیر نیست.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: به نظر می رسد دولت هم برای حل این مشکل باید واردعرصه ، عمل شود. عرصه عمل هم مشخص است؛ پیشنهادات و راهکارهایی موجود است که می توان آنها را عملیاتی کنیم. از طرفی ما درمجلس این آمادگی را داریم که در حیطه وظایف خود قانونگذاری کنیم و عرصه عمل را هموار کنیم. اگر خلا قانونی و یا اشتباهی هم وجود دارد دولتمردان بگویند تا حل کنیم.

سعیدی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل آلودگی هوا یک عزم ملی می خواهد البته نباید کم کاری خود را به گردن گذشتگان و دیگری بیاندازیم؛ چرا که گذشتگان خواهند گفت؛ کلید تدبیر در جیب شما است؛ لذا مردم به شما رای دادند و شما هم باید تدبیر کنید؟! به نظر من هرکس هر پیشنهاد و نظری دارد باید در راستای حل این مشکل تنفسی به میدان بیاید.

نماینده مردم تبریزادامه داد: به نظر می رسد باید منشا آلودگیها را پیدا کنیم؛ تا دیروز گفته می شد بنزین تولیدی نا سالم است؟! در حالی که اینگونه نبود. با واردکردن بنزین هم مشکل آلودگی حل نشد. به هر جهت این بیماری باید علاج شود و مشکلات ناشی از آن باید رفع گردد، حال منشا این مشکل هرکجا میخواهد باشد.

وی افزود: تاکید می کنم مشکل را باید به خوبی و دقیق و بدون سیاسی کاری ،شناسایی کنیم و نسبت به راه حل آن، فرمول و یا راههای مناسبی را به کار گیریم. از طرفی یکی از مشکلات بحثهای محیط زیست ، عدم اراده کافی و همت وافی برای حل این معضل است که خود ما وفرزندان ما ، جامعه ما و مردم ما از آن رنج می برند.

https://shoma-weekly.ir/67EQhM