ویژه

مشکلات امروز مربوط به بخشی نگری است

آمریکایی‌ها از اول انقلاب تمام حوزه‌ها را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران امتحان کردند و به این نتیجه رسیدند که باید بر حوزه اقتصادی بیشتر تمرکز کنند.
یحیی آل اسحاق کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در اولین سلسه نشست تدبیر جمهور  که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با موضوع «دولت آینده و اقتصاد » صورت گرفت، گفت: همه کشورها نسبت به ما برنامهریزی دارند و دولتی که میخواهد برنامهریزی اقتصادی کند، باید نسبت به چیدمان جهانی اطلاع کامل داشته باشد.

وی افزود: آمریکاییها از اول انقلاب تمام حوزهها را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران امتحان کردند و به این نتیجه رسیدند که باید بر حوزه اقتصادی بیشتر تمرکز کنند.

آل اسحاق گفت: در حوزه داخلی ما بازیگران متعددی از جمله سیاستهای اقتصادی دولت، مجلس، مردم، دانشگاهیان و غیره داریم. جدای از این ما از ارکان مختلفی برای جهتسازی از جمله قانون اساسی، نظام اسلامی، ولایت فقیه برخوردار هستیم که بر این اساس منافع حیاتی ما با منافع آرمانیمان منطبق شده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه پیشرفت بدون عدالت را نمیخواهیم و این مدل، برنامهریزی ویژهای متناسب با ویژگی های بومی کشورمان را میطلبد، گفت: اقتصاد ما به دلیل بخشینگری از آسیبهایی برخوردار است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: ما اولین کشوری نیستیم که دچار این مشکلات هستیم.با آماده کردن بسترهای لازم میتوانیم این مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و از همه سرمایههای کشور استفاده کنیم و آنها را از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: فتنه و ضد انقلاب نمیتوانند در سیستم مدیریتی کشور باشند ولی باید از همه کسانی که به چارچوب نظام اعتقاد دارند استفاده کنند.

آل اسحاق گفت:حل مشکلات، نیازمند بسترهای اجتماعی و مدلهای اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه سیاستهای کلی باید دست دولت باشد و اجرا با مردم باشد، گفت: اصل 44 قانون اساسی باید به سرعت اجرا شود و منظور از حماسه اقتصادی یعنی هر آنچه در توان است باید توسط مردم به صورت کامل اجرا شود.خصوصیسازی باید به معنی حقیقی کلمه صورت گیرد و تولید در دست مردم باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ما توان‌های بالقوه و سرمایه‌ های عظیم بسیار خوبی داریم  که الان بلا استفاده مانده است. ما می‌توانیم با تغییر بینش، تدبیر، همدلی، انضباط و استفاده از تمام توان داخلی مشکلات اقتصادی را حل کنیم.


https://shoma-weekly.ir/hqFJ6f