مجلس

مشکلات ارزی ناشی از سوءمدیریت است، نه کمبود ارز

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سیستمی برای کنترل و نظارت بر بازار ارز وجود ندارد و در حقیقت مشکلات موجود در این زمینه مربوط به سوء مدیریت دولت است.
محمدرضا ملکشاهی‌راد پیرامون مشکلات اقتصادی کشور در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: یکی از دلایلی که در بحث اقتصادی و به‌وجود آمدن مشکلات ارزی در کشور تأثیرگذار بوده مربوط به بحران نقدینگی بیش از حد در جامعه است به نحوی که پول بسیار زیادی در دست مردم است که برای استفاده از آن برنامه‌ریزی مناسبی وجود ندارد.

وی افزود: دولت نتوانسته نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید پیش برد و این زمینه‌ساز به‌وجود آمدن مشکلات اقتصادی شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی گروه اقتصادی دولت برنامه مشخصی برای اقتصاد کشور ندارد تا چرخ تولید را به چرخش درآورد و با رانت‌خواری و ثروت‌اندوزی سوءاستفاده کنندگان برخورد کند.

وی از عدم برخورد دولت با احتکار کنندگان کالا انتقاد کرد و افزود: متاسفانه سیستمی برای کنترل و نظارت بر بازار ارز وجود ندارد و این یکی از ضعف‌های اقتصادی دولت محسوب می‌شود کما اینکه عملکرد گروه اقتصادی دولت نشان از ناکارآمدی آن دارد.

ملکشاهی‌راد اظهار داشت: از طرفی برخی از مسؤولان نیز در این زمینه به تعهدشان عمل نمی‌کنند و ما شاهد بی‌برنامگی و سوءمدیریت برخی مسوولین در راستای رفع مشکلات اقتصادی هستیم.

وی مشکلات ارزی را ناشی از سوءمدیریت و نه در کمبود ارز دانست و گفت: دولت و مجلس به دنبال آن هستند تا طرحی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور تهیه کنند که در آن تمامی جوانب کار در نظر گرفته شده باشد.

https://shoma-weekly.ir/lmXr9b