مجلس

مشارکت بانوان ایرانی در جامعه در سطح بالایی قرار دارد

رئیس فراکسیون بانوان مجلس گفت: امروزه مشارکت بانوان در جامعه ایران در سطح بالایی قرار دارد که نمونه آن را در کسب ۶۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها توسط زنان و دختران ایرانی شاهد هستیم.
فاطمه رهبر رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در دیدار "اودیل سوگ" معاون کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس ملی فرانسه، با یادآوری تأثیر مثبت رفت و آمدها در گسترش مناسبات دو کشور، گفت: افزایش ارتباطات دوستانه دوجانبه به ویژه در مرحله پارلمانی برای تقویت فهم مشترک از یکدیگر و توسعه همکاری‌های مؤثر خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همکاری‌های پارلمانی را عامل مهمی در تحکیم و تقویت ارتباطات دو جانبه دانست و با برشمردن پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه زنان، گفت: امروزه مشارکت بانوان در جامعه ایران در سطح بالایی قرار دارد که نمونه آن را در کسب 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها توسط زنان و دختران ایرانی شاهد هستیم.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس با تشریح برخی قوانین و مقررات مربوط به زنان و خانواده در ایران، گفت: تصویب قوانین مربوط به حمایت از حقوق زنان و تحکیم بنیان خانواده در ایران طی سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی نقش مؤثری در افزایش مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته است.

فاطمه رهبر در پایان نسبت به انتقال تجربیات ایران در این خصوص به پارلمان فرانسه اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار "اودیل سوگ" معاون کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس ملی فرانسه با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسؤولان سیاسی - پارلمانی ایران، گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در توسعه مناسبات دو کشور ایفا می‌کند.

وی در این دیدار از آمادگی کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس ملی فرانسه برای حمایت از روند توسعه همکاری‌ها با ایران خبر داد.

معاون کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس ملی فرانسه نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.

https://shoma-weekly.ir/Nfqoyn