مجلس

مسابقات بین المللی می تواند حامل پیام قرآنی انقلاب باشد

مسابقات بین المللی قرآن یک آوردگاه بزرگی است که از نگاه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوامع داخلی و بین المللی بسیار اهمیت دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت : مسئولان با حضور در صحن مسابقات بین المللی قرآن ضمن اهمیت دادن به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در جریان توانمندی های فعالیت قرآنی کشور قرار می گیرند.

دکتر لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون قرآن و عترت با اشاره به جایگاه مسابقات بین المللی قرآن و لزوم حضور مسئولین در این رقابت ها به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات بین المللی قرآن یک آوردگاه بزرگی است که از نگاه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوامع داخلی و بین المللی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: بر همین اساس همه مردم در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم نقش دارند لذا به مراتب مسئولین که از دل ملت برآمده اند مسئولیت سنگین تری نسبت به این موضوع دارند.

افتخاری عنوان کرد: مسئولان با حضور در صحن مسابقات بین المللی قرآن ضمن توجه و اهمیت دادن به تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی قرآنی در جریان توانمندی های فعالیت قرآنی کشور قرار می گیرند و این حضور به تصمیمات واقعی و حمایت های بهتر آنها کمک می کند.

وی با اشاره به تأثیر مسابقات قرآن در خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام گفت: مسابقات بین المللی قرآن با حضور نخبگان قرآنی اقصی نقاط جهان آوردگاه بزرگی است و برگزاری نشست های حاشیه ای در کنار این رقابت برای پرداختن به توطئه دشمنان در منطقه و خنثی کردن آنها بسیار مؤثر است بر همین اساس گاهی نشست های حاشیه ای از نشست های اصلی مسابقات بین المللی قرآن مهم تر است.

رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم های مختلف از سوی سران استکبار فرصت رساندن پیام حقیقت را به گوش جهانیان نمی دهد اما مسابقات بین المللی قرآن موقعیت مناسبی است تا جهانیان با واقعیت های موجود آشنا شوند و ضمن شناخت دشمن حقیقی اسلام و عمل به آیه "انما المومون اخوه" متحد و یکپارچه در مقابل آنها ایستادگی کنند.

وی افزود: امروز اسلام آمریکایی در مقابل اسلام واقعی قرار گرفته و رساندن حلاوت اسلام واقعی به گوش جهانیان می تواند مهم ترین پیام مسابقات بین المللی قران باشد.

افتخاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسابقات بین المللی قرآن با اقتدار بهتر و بیشتر برگزار شود و مسئولان امکانی را فراهم کرده تا بانوان از اقصی نقاط جهان در رشته های مفاهیم، تفسیر، ترجمه شرکت کنند تا از این طریق بانوان ضمن آشنایی با مفاهیم غنی آیات قرآن کریم در جامعه خود فرهنگ ساز و از انحرافاتی که برای بانوان ایجاد می کنند در امان باشند.

https://shoma-weekly.ir/GvTCXV