مجلس

مسائل پشت پرده افراد هم ملاک رای اعتماد خواهد بود

تخصص، تعهد، توانمندی، تجربه و عدم ایفای نقش در برخی حوادث سیاسی، از فاکتورهای لازم در بررسی وزرای پیشنهادی است.
حسین سبحانی نیا عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی درباره رویکرد مجلس به بررسی وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گفت: تخصص، تعهد، توانمندی، تجربه و عدم ایفای نقش در برخی حوادث سیاسی، از فاکتورهای لازم در بررسی وزرای پیشنهادی است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس بنا به وظیفه خود تمام صلاحیت های یک فرد را برای تصدی مسئولیت بررسی می کند و بنابراین، هرچقدر توانمندی فردی بیشتر باشد، شانس کسب رای اعتماد او از مجلس بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه کلیت مجلس، بررسی کارنامه افراد به دور از مسائل سیاسی است، ادامه داد: مجلس در آغاز کار دولت جدید تلاش دارد به صورت کامل و با حضور 3 وزیرباقی مانده به دولت کمک کند تا آنها نیز مسئولیت های خود را عهده دار شوند و برنامه ریزی لازم را شروع کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: اگر وزرایی توانمند، باتجربه و متخصص معرفی شوند، مجلس راحت تر به جمع بندی و رای اعتماد خواهد رسید، ولی اگر ویژگی های لازم ضعیف باشد، نمایندگان به وظیفه قانونی عمل خواهند کرد تا افراد شایسته در راس وزارتخانه ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مجلس به دغدغه روحانی برای تسریع در اجرای برنامه ها و به خصوص انتخاب وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه مهر و آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها احترام میگذارد، افزود: مجلس ضمن توجه ویژه به مسائل آموزش و فرهنگی، شرایط کنونی کشور را مدنظر دارد و نگاه هیئت رئیسه و بدنه مجلس نیز حمایت از دولت است تا کارها با هماهنگی بیشتر پیش رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس، ریز و درشت مسائل و پشت صحنه افراد پیشنهادی را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهند تا حجت شرعی در رای دادن برای آنها حاصل شود و لذا باید در معرفی افراد به مجلس دقت لازم صورت گیرد. ری
https://shoma-weekly.ir/d05RJL