مجلس

مسئولین در قبال غربی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند

نماینده مردم اصفهان گفت:مسئولین دولتی از بس در همه‌چیز و موضوعات مقابل غربی‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند در خرید هواپیما نیز شاهد هستیم بجای این‌که ایرانیان شرط ورود فنّاوری به کشورمان را بگذارند اجازه داده‌اند تا شرکت فرانسوی برای آن‌ها شرط و شروط معین کند.
نماینده مردم اصفهان گفت:مسئولین دولتی از بس در همهچیز و موضوعات مقابل غربیها عقبنشینی کردهاند در خرید هواپیما نیز شاهد هستیم بجای اینکه ایرانیان شرط ورود فنّاوری به کشورمان را بگذارند اجازه دادهاند تا شرکت فرانسوی برای آنها شرط و شروط معین کند.

عباسعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت و عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما، در مورد خرید هواپیمایایرباس به همراه خرید بالگرد آر تی آر از فرانسه، گفت: درحالیکه صنعت هواپیمایی کشورمان توانایی ساخت و تولید انواع هواپیما و بالگرد و همچنین پرندگان بدون سرنشین را دارد شاهد هستیم دولت بهجای توجه به توان داخلی هواپیما از فرانسه خریداری کرده است.

وی در ادامه سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد تومانی اولیه در صنعت هواپیمایی کشور اشاره کرد و بیان داشت: شرکت هسا توانایی ساخت هواپیمای مسافربری را نیز در کارنامه دارد اما به این بستر توجه نمیشود.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت ادامه داد: تواناییهای بسیار خوبی در صنعت هواپیمایی داریم و حتی متخصصین، کارشناسان و افراد فنی باسواد و باتجربه در این صنعت داریم اما متأسفانه دولت بجای توجه به استفاده و بهره گرفتن از اینهمه بستر و ظرفیت هاحاضر است هواپیمای مسافربری را بهشرط خرید بالگردهای «آر تی آر» از فرانسه خریداری کند.

وی در ادامه بابیان این مطلب که رفتار دولت در خرید صنایع هواپیمایی را باید مرکب از چند عامل برشماریم، ادامه داد: دولت شاید به دلیل راحتطلبی و بیان اینکه وقتی قدرت خرید هواپیما از خارج راداریم چرا خودمان زحمت ساخت آن را در کشور بر عهده بگیریم این تفکر مبتنی بر تفکری است که مسئولان در زمان شاه داشتهاند.

دلیگانی به تفکر دیگر حاکم در جامعه جهت واردات کالا از کشورهای دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: برخی ها هم معتقدند ما توانایی تولید صنایع هواپیمایی را در داخل کشور نداریم بنابراین نیازمند به واردات هستیم.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: عدهای نیز کیفیت کالاهای داخلی را زیر سؤال میبرند و بیان میکنند که کالاهای تولیدشده در داخل از کیفیت لازم برخوردار نیستند به همین دلیل باید از کشورهای بیگانه کالاهای موردنیاز را وارد کنیم.

دلیگانی ادامه داد: مسئولین دولتی کشورمان از بس در همهچیز و موضوعات مقابل غربیها عقبنشینی کردهاند در خرید هواپیما نیز شاهد هستیم بجای اینکه ایرانیان شرط ورود فنّاوری به کشورمان را بگذارند اجازه دادهاند تا شرکت فرانسوی برای آنها شرط و شروط معین کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بابیان این مطلب که غربیها درفروش محصولات خود به فکر مردم ایران نیستند بیان کرد: غربیها میخواهند بازار کسبوکار خودشان رونق بگیرد و برای نیروی کارشان اشتغال ایجاد شود به همین دلیل کالاهای بنجل خود را میخواهند در میان کالاهای دیگر به دولت ایران بفروشند.

حاجی دلیگانی در خاتمه بیان داشت: شنیده ها حاکی از این است که هواپیمایی که شرکت فرانسوی به ایران فروخته است هواپیمای مرجوعی است که قبلاً اسپانیا آن را خریداری کرده و شرکت ایرباس آن را مجدداً رنگآمیزی کردند و به ایرانیان بهعنوان هواپیمای نو و تازهساز تحویل دادهاند.

https://shoma-weekly.ir/sV7V4m