ویژه

مسئولیت امور زنان را به خودشان بسپاریم

یحیی آل‌اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان به راحتی و بهتر از مردان می‌توانند وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اداره کنند.
یحیی آلاسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان به راحتی و بهتر از مردان میتوانند وزارتخانههایی همچون بهداشت، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اداره کنند.

وی که در جمع بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج سخن می گفت اظهار داشت: باید به صورت ریشهای بانوان و ظرفیتهای آنان مورد توجه قرار گیرند و این موضوع از حالت شعاری خارج شود.

آل اسحاق با بیان اینکه جمهوری اسلامی به زن کرامت بخشید، ابراز کرد: این آماری بسیار امیدوار کننده است که اکنون حدود 65 درصد از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی کشور بانوان هستند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان تصریح کرد: واقعیت این است که زنان ظرفیت 50 درصدی این کشور هستند که باید در امور مختلف از این ظرفیت استفاده بهینهای شود.

 آلاسحاق افزود: زن میتواند در کشور و حکومت اسلامی هر دو نقش اداره خانواده و اداره جامعه را در سطح کلانتر بر عهده داشته باشد که عدم توجه به این ظرفیت چالش درست میکند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان عنوان کرد: امروز هر چه داریم از مادران و همسران فداکار است و برای ارزش وجودی زن و اعتمادی که نظام به این قشر دارد لازم است به فرمایشات امام راحل و رهبری مراجعه کنیم.  آلاسحاق با تأکید بر این که عدم توجه به این ظرفیت ویژه در جامعه چالش ایجاد میکند، متذکر شد: چه اشکال دارد که مسئولیت امور زنان را به خودشان بسپاریم چرا که مشکلات خود را بهتر از ما مردان میدانند.

 وی نگاه جنسی و سیاسی به زن را آفتی بزرگ دانست و گفت: امروز دیگر باید شعار دادن درباره زنان را کنار بگذاریم و در عمل از ظرفیت 50 درصدی آنها استفاده  کنیم.

https://shoma-weekly.ir/hC05Q2