مجلس

مسئولان دولتی در توجه به شعار سال به سخنرانی اکتفا می کنند

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه ویژه‌ای به این امرنشده است اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود؛ بنده سؤالی را از وزیر صنعت و معدن و تجارت داشتم؛ اکنون که 11ماه از سال می‌گذرد شما چه کاری برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام داده‌اید؟ که متأسفانه جواب قانع‌کننده‌ای نداشتند.
سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه ویژهای به این امرنشده است اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود؛ بنده سؤالی را از وزیر صنعت و معدن و تجارت داشتم؛ اکنون که 11ماه از سال میگذرد شما چه کاری برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام دادهاید؟ که متأسفانه جواب قانعکنندهای نداشتند 

وی افزود: متأسفانه اکثر مسئولین ما در ارتباط با مباحث فرمایشات مقام معظم رهبری چه در امسال و چه در سالهای گذشته؛ فقط به سخنرانیها و تشکیل جلسات و برگزاری همایشها اکتفا میکنند و وقتی هم سؤال میکنید شما چه کار کردید؟ جواب میدهند که در این زمینه 250 صفحه سخنرانی کردهایم. اینها جواب قانعکنندهای نیست.

 وی درخصوص کاهش درآمد ارزی کشور در اثر تحریمها گفت: با توجه به اینکه درآمد ارزی ما بیشتر از فروش نفت بوده است و متأسفانه نفت را نمیخرند و نهایتاً آنچه را که از نفت ما خریداری میشود به جای آن یا کالا میدهند و یا میخواهند خدمات ارائه دهند، نتیجه این است که درآمد ارزی کاهش پیدا میکند.

این عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ارز خاطرنشان کرد: حال با توجه به افزایش قیمت ارز وهمچنین ارزهایی که به عنوان پشتوانه ذخیره ارزی در گذشته کشور داشته است که اکنون با عنوان ارز مبادلاتی نه آزاد!  دراختیار صنعتگران قرار میدهیم باید در آمد قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

وی افزود: این صحبت که در آمد ارزی ما کم شده است؛ قابل قبول است. زیرا به واسطه تحریم‌ها بانک‌های ما را تحریم کردند. الان اگر بخش خصوصی هم بتواند کالایی در خارج از کشور به بفروش برساند، با توجه به اینکه بانک‌های ما تحریم هستند نمی‌توانند ارز حاصل از فروش را وارد کشور کنند. نکته‌ ضروری این که اگر ما فرمایشات مقام عظمای ولایت را عملاً و با جان و دل بپذیریم، قطعاً مشکلات کشور همه بر طرف خواهد شد یعنی اگر طی این چند سالی که گذشت ما سال اصلاح الگوی مصرف؛ سال جهاد اقتصادی؛ سال همت مضاعف کار مضاعف؛ سال تولید ملی و حمایت از کار را مورد توجه وی‍ژه قرار داده بودیم الان تحریم‌ها هیچ تهدیدی برای ما نبود. هر چند تحریم‌ها برای ما معمولاً از ابتدای انقلاب تاکنون فرصت بوده و به این فرصت هم کشور خوب توجه کرده است اما می‌طلبد که ما فرمایشات معظم‌له را مقداری جدی‌تر عمل بکنیم.


https://shoma-weekly.ir/xS1sVT