مجلس

مسئله هسته‌ای خط دفاعی انقلاب در مقابل استکبار است

هسته‌ای بودن ایران یکی از فناوریهای است که غرور ملی و هوش و ذکاوت ایرانی را به رخ جهانیان کشاند. کشوری که علی رغم تمام تحریم‌ها در طول ۳۰ سال در این عرصه مبارزه می‌کند و توانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند.
حجت الله خدایی سوری در پاسخ به این سئوال که نظارت نمایندگان در اجرای توافقنامه ضروری نبود؟ اظهار داشت: توافقنامه قانونی نبوده است که نظارت نمایندگان را بخواهد. مجلس باید در کلان کشور نظارت کند.

 بحثی که وزیر خارجه اظهار میکند و میگوید من با شورای امنیت کشور و با روسای قوا هماهنگ هستم. گزارشها دائما داده میشود و براساس خط و خطوطها صحبت میکنم.

وی خاطر نشان کرد: شورای امنیت که شامل سران سه قوه و نمایندگان رهبری و... حضور دارند در مقاطع حساس کشور تصمیم گیرنده هستند، آقای ظریف هم عنوان میکند که گزارشات را به طور دقیق به شورا داده میشود و مسئولین عالی رتبه کشور در جریان روند آن هستند. وی درباره احساس خود به عنوان یک ایرانی در هنگام پلمب شدن مراکز هستهای کشور گفت: من خود به عنوان یک ایرانی خیلی ناراحت شدم و این مسئله را در جلسه کمیسیون به آقای عراقچی گفتم.‌‌ همان شب از دور افتادهترین روستای کشور یک پیرمردی با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که از زمانی که پلمب شدن این مسئله را در تلویزیون دیدم تا الان من و خانوادهام لب به غذا نزدهایم و نگران این قضیه هستیم.

سوری ادامه داد: این بحث غرور ملی کشور را جریحه دار کرد. مسئلهای که باعث عزت و افتخار ما در طی ۱۰ سال گذشته به عنوان خط دفاعی انقلاب در مقابل استکبار و مایه امیدواری خیلی از کشورها و جریانات انقلابی و مقاومت مدافع جمهوری اسلامی ایران بوده است. طبیعی است که پلمب سایت هستهای برای هر ایرانی نگران کننده بود. نماینده مردم دلفان و سلسله یاد آور شد: ما اعتقاد داریم که کشور ما با توجه به وجود
ولی
فقیه و مقام معظم رهبری از کل گردنههای سخت عبور میکند، امیدواریم که از این گردنه هم به خوبی خواهیم گذشت و آنچه به نفع کشور و نظام است انجام پذیرد.  وی تصریح کرد: مردم ایران همیشه تابع ولی فقیه زمان خود بودهاند و هر زمانی که ایشان سخنی بگویند عمل خواهند کرد و برای مصلحت نظام انجام خواهند داد.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی افزود: هستهای بودن ایران یکی از فناوریهای است که غرور ملی و هوش و ذکاوت ایرانی را به رخ جهانیان کشاند. کشوری که علی رغم تمام تحریمها در طول ۳۰ سال در این عرصه مبارزه میکند و توانستهاند به این مهم دست پیدا کنند.

همچنین سوری در خصوص نامه نمایندگان به ریاست مجلس و درخواست پیگیری نظارت مجلس بر روند هستهای کشور اظهار داشت: نامه ۱۵۰ نفر نمایندگان تقدیم به هیئت رئیسه مجلس شده است که رئیس محترم وظیفه دارند که اقدامات لازم را انجام دهند. اگر هم دولت پاسخگو نبود، مجلس از ابزارهای خاص خود استفاده میکند.

https://shoma-weekly.ir/drm7Y3