جامعه

مردم منتظر "نتایج ملموس" دیپلماسی اقتصادی دولت باشند

معاون امور مجلس رئیس جمهور در خصوص عملکرد یک ساله دولت سیزدهم، آن را یک دولت مردمی، عدالت گرا، دارای برنامه و در حال تعامل با کشورهای مختلف معرفی کرد و گفت: دولت از سیاست خارجی تا مباحث اقتصادی تغییر ریل داده است.

سید محمد حسینی افزود: کشور نیازمند یک تحول بود و الحمدلله گام‌های بلندی برداشته شده؛ هرچند اهداف دولت فراتر از آن چیزی است که در این یک سال تحقق یافته است ولی رئیس جمهور و مدیران تلاش می‌کنند شرایط بهتر شود.

حسینی از تغییرات در حوزه سیاست خارجی سخن گفت که نتایجی هم درپی داشته است و در این بین کشوری مثل روسیه حاضر به سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت و گاز و... بوده است.

وی یادآور شد: اگر تا کنون کار را در حدود 4 میلیارد دلار شروع کرده بودند، در سفر اخیر اعلام شد که حاضر به سرمایه گذاری تا 40 میلیارد دلار حاضر به سرمایه گذاری هستند.

حسینی همچنین به تفاهم نامه‌هایی اشاره کرد که با شرکت نفت به امضا رسیده است و به خطوط لوله گاز و نفت ارتباط دارد.

وی در ادامه گفت: نتایجِ این تحولات در آینده برای مردم ملموس خواهد بود؛ از این رو قرار است تبادلات با سایر کشورها نیز رونق گیرد که به صادرات و قدرت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور، ترانزیت از طریق ایران را برای برای همسایگان شمالی با اهمیت برشمرد؛ همچنین کشورمان محوری برای برقراری ارتباط این‌ها با یکدیگر قلمداد می‌شود.

حسینی افزود: در حوزه اقتصادی نیز اصلاحاتی صورت گرفته و بحث مسکن که جز موضوعات اساسی مردم خاصه طبقات محروم هست نیز کلید خورده و ان شاالله وعده دولت محقق شود. در زمینه کشاورزی نیز با خشکسالی رو به رو هستیم و شورای عالی بدین منظور تشکیل شده است.

وی تاکید کرد در زمینه چاه‌های ژرف و نحوه آبیاری کارهای خوبی آغاز شده و مسئله بیمه برای کمک به محرومین جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/xm3SvS