جامعه

مردم به شایعات ضدانقلاب درباره پیام رسان های داخلی توجه نکنند

یک کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: مردم به شایعات ضد انقلاب درمورد پیام رسان های داخلی توجه نکنند چراکه این پیام رسان ها دسترنج و حاصل تلاش جوانان ایرانی است و باید قدرش را دانست.

علیرضا آل داود کارشناس فضای مجازی درخصوص ظرفیت های نرم افزارهای ارتباطی ایرانی اظهارکرد: ما از نظر ساخت پیام رسان ها در لبه تکنولوژی هستیم و البته هر کشوری قادر به دستیابی به این تکنولوژی و ارائه خدمات ارتباطی و اجتماعی به کاربران نیست.

وی افزود: شرکت گوگل در ۱۵ سال اخیر حدأقل ۴ پیام رسان دارد که هر بار معرفی کرده و بعد هم پروژه اش شکست خورده است.

آل داود گفت: کشورهایی مانند آمریکا و کره جنوبی و چین که حوزه حکمرانی فضای سایبر برایشان اهمیت زیادی دارد پیام رسان های خاص خودشان را دارند و دلیلش هم این است که ظرفیت این پیام رسان ها فقط پیام رسانی و خدمات ارتباطی و روابط اجتماعی نیست.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: به اذعان محققان فضای سایبری آمریکا، شبکه های اجتماعی خارجی به نوعی سلاح تبدیل شدند بطوریکه در حوزه جنبش های اجتماعی برآمده از فضای مجازی می توان ضد کشور دیگر استفاده کرد.

وی با اشاره به تفاوت پیام رسان های داخلی و خارجی از نظر کلان داده ها گفت: در پیام رسان های داخلی اطلاعات و داده های مردم به صورت امن نگهدای می شوند اما در پیام رسان های خارجی از اطلاعات و داده های مردم به شدت ضد جامعه خودمان در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استفاده می شود.

آل داود با تصریح بر نقش برجسته و موثر شبکه های خارجی و آمریکایی در ناآرامی های اخیر اظهارکرد: حفظ کلان داده های کشور در جنگ های ترکیبی و شناختی از موضوعات بسیار مهم و حساس است.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه، مطالعه دو کتاب «جنگ لایک» و «خاطرات هیلاری کلینتون» را به منظور پی بردن به اهمیت کلان داده ها به مردم توصیه کرد و گفت: طبق اعترافات رسمی مقامات آمریکایی از این شبکه های اجتماعی برای ناامن کردن کشورها از نظر سیاسی و روانی استفاده می شود تا آن ها را در معرض پرتگاه تجزیه قرار دهند همانطورکه پیام رسان تلگرام قبل از مسدود شدن، کل داده های مردم ایران را به عربستان فروخته بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی با یک سابقه ۷ هزار ساله دشمنان بسیار زیادی دارد اظهارکرد: اگر مردم حمایت کنند و عضو پیام رسان های داخلی شوند در کنار اشتغالزایی برای جوانان ایرانی منفعت آن به خود مردم نیز برمی گردد.

آل داود تأکید کرد: مردم به شایعات ضد انقلاب درمورد پیام رسان های داخلی توجه نکنند چراکه این پیام رسان ها دسترنج و حاصل تلاش جوانان ایرانی است و باید قدرش را دانست.

https://shoma-weekly.ir/Mmx9s9