مجلس

مردم با بصیرت توطئه‌های دشمن را در انتخابات خنثی می‌کنند

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این انتخابات هم در سطح بین‌المللی و هم در سطح داخلی از چندین جهت مورد رصد دشمنان انقلاب است.

 حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی نماینده مردم قم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت نهمین دوره انتخابات مجلس گفت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلایلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این انتخابات هم در سطح بین‌المللی و هم در سطح داخلی از چندین جهت مورد رصد آنان است.
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی با بیان صحنه انتخابات و آرایش انتخاباتی اظهار داشت: نوع آرایش افراد در انتخابات و ورود آنان به صحنه انتخابات در این دوره به صورتی است که فضا در اختیار اصولگرایان است ولی اصلاح‌طلبان نیز حضور دارند و اصلاح‌طلبانی که با چراغ خاموش به عرصه رقابت با اصولگرایان آمده‌اند و اصولگرایان هم در لایه‌های مختلف اصولگرایی در این عرصه حضور یافته‌اند و ثبت نام کردند. البته به نظر من صرف ثبت نام و ورود به انتخابات یک امر پسندیده است به این معنا که ما برای آنکه فضای انتخابات گرمتر شود و انتخاباتی با حضور حداکثری داشته باشیم. این ثبت نام گسترده برای نظام مردم‌سالاری دینی که بر پایه آرا مردم استوار است یک امر مطلوبی است. با این توضیح که در شهر و مراکز استانها چون انتخابات مجلس جمع فراگیری هست. طوایف مختلف و سلیقه‌های مختلف شاخه‌های گوناگون دوست دارند در این عرصه حضور داشته باشند و رای خود را به نمایش گذارند و نامزد خودشان که متناسب با عقیده و تفکرشان است را پشتیبانی کنند. و همین خود یک فضایی را برای مشارکت گسترده ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به بصیرت مردم در نحوه انتخاب خود افزود: البته مردم ما مردمی با بصیرت و آگاه هستند و غالباً افرادی را انتخاب می‌کنند که افرادی بصیر باشند و کارشناس باشند و بحثهایی را که کاندیداها مطرح می‌کنند بحثهای کاربردی است یا خیر؟
حرفهایی را که مطرح می‌کنند صرفاً شعار نباشد و مبتنی بر قانون و ظرفیتهای قانونی باشد. نماینده مردم قم در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه حضور اصولگرایان در انتخابات گفت: مبنای اصلی اصولگرایان در این انتخابات اتحاد و هماهنگی بیشتر است و با مدیریتی که آیت الله مهدوی کنی و منشوری که توسط جامعتین طراحی شد، به صحنه آمد و این محور، چتر وحدتی است برای همه اصولگرایان تا کسانی که به این مهندسی قائل هستند فراخوانده شوند و در اینجا فعالیت کنند.
وی افزود: ما نباید به این انتخابات به عنوان یک گذر چند روزه نگاه کنیم. طی این انتخابات حداقل کسانی انتخاب می‌شوند که چهار سال در یک فراز مهمی از تاریخ ایران عهده‌دار وکالت مردم هستند. همچنین با توجه به شرایط سیاسی دنیا که دچار تحول عظیمی شده است خصوصاً بحثهایی چون بحث بیداری اسلامی در منطقه، بحث انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و بحث اعتراضاتی که در آمریکا و اروپا دیده می‌شود. به همین دلیل صحنه بین‌الملل یک صحنه روشن و شفافی نیست و بنابر این انتخابات آینده باید به طوری رصد شود و مردم اشخاصی را بر این کرسی‌ها برگزینند که توانایی شناخت داخلی و خارجی داشته باشند و بتوانند متناسب با شرایط در پیش رو جهان و ایران تصمیم‌سازی کنند و هم در بعد داخلی کشور را به جایگاهی که در افق چشم‌انداز تعریف شده برسانند و هم در سطح بین‌المللی بتوانند تحولات جهانی را رصد کنند.
بنایی در پایان اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم یک انتخابات خوب و پرشکوهی را داشته باشیم باید از هر گونه مسأله چالشی و هر مطلبی که با دید امنیتی به انتخابات نگاه می‌کند، پرهیز نماییم و انتخابات در ایران کاملاً مردمی است و بر رای مردم استوار است و فضای کشور آرام است گرچه دشمن تلاش دارد که فضای انتخابات پرچالش و تیره معرفی کند و با جنگ روانی فضای انتخابات را مشوش کنند که مردم با آگاهی و بصیرت این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

https://shoma-weekly.ir/uD7SvF